Probleme în reţeaua şcolară din Maramureş

0
706

Debutul noului an şcolar a readus în actualitate problemele cu care se confruntă anumite unităţi de învăţămînt din judeţ. Ce-i drept, cei mai mulţi elevi beneficiază de spaţii prielnice, dar o parte din populaţia şcolară e nevoită, în continuare, să înveţe carte în condiţii ceva mai vitrege.

La Rozavlea şi Băiuţ – clădiri şcolare în stare de degradare

Lipsa apei, pricinuită de seceta acestei veri, este cea dintîi chestiune adusă în discuţie de Elisabeta Kramarik, şeful Compartimentului tehnic-administrativ din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Maramureş. „Avem probleme în ceea ce priveşte asigurarea apei la grupurile sanitare existente în unele şcoli aflate în zonele afectate de secetă, cum ar fi comuna Cupşeni. Totuşi, acolo se fac acum lucrări de extindere a reţelei de apă şi sperăm ca şcoala să beneficieze de primul branşament la noua reţea. Tot referitor la apă, sînt probleme şi la şcoala din Bicaz”, expune Elisabeta Kramarik. De asemenea, se relevă probleme şi în grădiniţe. „E cazul unităţilor preşcolare cu program prelungit la care apar probleme în ceea ce priveşte asigurarea circuitului la bucătărie şi în ceea ce înseamnă întreţinerea şi curăţarea aşternuturilor pătuţurilor copiilor”, explică şeful Compartimentului tehnic-administrativ. Anul şcolar 2015-2016 readuce în discuţie starea de degradare a unor clădiri care găzduiesc activitate educaţională. „Sînt unităţi şcolare care prezintă probleme de siguranţă – dar nu în modul în care să fie o problemă acută.  E cazul şcolilor din Rozavlea şi Băiuţ. Clădirile sînt supravegheate, luîndu-se legătura cu autorităţile locale în vederea găsirii unor posibilităţi de remediere”, completează Elisabeta Kramarik.

Probleme cu apa la Cupşeni
Probleme cu apa la Cupşeni

Şcolile fără împrejmuire, o problemă în mediul rural

O altă problemă în reţeaua şcolară din judeţ e dată de lipsa de împrejmuire şi amenajare a incintelor unor unităţi de învăţămînt, în special în mediul rural. „Obligaţia noastră e să asigurăm condiţii de siguranţă, ceea ce înseamnă: împrejmuire, sisteme de supraveghere, pază. Dar sînt unităţi în mediul rural unde împrejmuirea e împiedicată din pricina amplasării şcolilor în apropierea căminelor culturale sau chiar în aceeaşi clădire. Direcţia de Sănătate Publică nu acceptă însă ca aceste spaţii să nu fie separate, deci o condiţie impusă e ca accesul în cele două să se facă separat”, punctează şeful Compartimentului tehnic-administrativ. Într-o astfel de situaţie, se află circa 15 unităţi şcolare, din localităţi precum: Hărniceşti, Mara, Deseşti, Băseşti. Totodată, probleme apar şi în ceea ce priveşte asigurarea pazei. „Sînt unităţi în care paza se asigură cu personalul şcolii, pe perioada în care sînt ore de curs, dar se pune problema de a asigura paza obiectivului şi după finalizarea orelor. Asta ar însemna montarea de sisteme de supraveghere, semnarea unor contracte cu unităţi specializate de pază”, mai afirmă Elisabeta Kramarik.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.