Protejaţi reţelele de apă împotriva îngheţului

0
716

S.C. VITAL S.A. recomandă utilizatorilor să ia măsurile necesare pentru  preîntâmpinarea problemelor legate de riscul de îngheţ al instalaţiilor şi amenajărilor aferente alimentării cu apă. Pentru a diminua la minimum neplăcerile cauzate de aceste probleme, venim în întâmpinarea clienţilor noştri cu câteva recomandări tehnice.
Utilizatorii se pot proteja împotriva pagubelor pe care îngheţul le poate provoca, evitând astfel cheltuielile scumpe cu reparaţiile sau înlocuirea apometrelor, ţevilor sau a branşamentelor de alimentare cu apă. Pe perioada de timp cu temperaturi scăzute, proprietarii de locuinţe ar trebui să acorde importanţă protejării apometrelor şi ţevilor de îngheţ.

Protejaţi căminul de apometru!

Îngheţul apei din reţelele de distribuţie apare prima oară în căminul de apometru, după care se propagă către branşament şi reţeaua interioară. Protecţia instalaţiilor din căminul de apometru este la fel de importantă, întrucât aici sunt marea majoritate a armăturilor, apometre, robinete, coturi, adică locuri unde pot apărea diminuări ale secţiunii utile şi unde se formează gheaţă în situaţia în care nu există circulaţie a apei pe reţea.

Protejaţi apometrul!

• Conform Regulamentului serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, clienţii au obligaţia „să se preocupe de asigurarea integrităţii sistemelor de măsurare”. În cazul în care apometrul îngheaţă, costurile de remediere (contravaloarea aparatului de măsură, manopera aferentă înlocuirii, cheltuielile corespunzătoare deplasării şi staţionării mijlocului de transport utilizat) revin în exclusivitate clienţilor.
• Verificaţi temperatura în jurul contorului cu ajutorul unui termometru plasat în apropierea sa pentru a obţine o citire corectă a contorului. Apa neaflată în mişcare va îngheţa la 0 grade Celsius.
• Dacă contorul este amplasat în exterior, asiguraţi-vă în plus că acesta este protejat cu materiale izolatoare, care să reducă/îm­piedice îngheţarea contorului.
Protejarea ţevilor
şi a branşamentelor de alimentare cu apă:
• Izolaţi ţevile. Dacă aveţi o chiuvetă montată pe un perete exterior, izolaţi tevile;
• Ventilaţi spaţiile de sub chiuvetă, pentru a permite aerului cald să pătrundă la ţevi;
• Îndepărtaţi tuburile flexibile de la racordurile exterioare;
• Opriţi alimentarea cu apă spre robineţii din exterior şi, când este posibil, goliţi ţevile complet.

Consumaţi constant apă!

• Multe din problemele cauzate de îngheţ s-au înregistrat la capetele de reţea, acolo unde consumul este mai scăzut şi neuniform.
• Nu realizaţi construcţii în apropierea reţelelor de apă! Construcţia de cămine şi alte corpuri betonate în imediata apropiere a reţelelor de distribuţie a apei facilitează îngheţul.
În cazul în care, în urma mãsurilor luate, sau în lipsa acestora vor apãrea situaţii de îngheţ a conductelor este necesar sã cunoaşteţi urmã­toarele:
• nu acţionaţi asupra apo­metrelor instalate la limita de proprietate, în cazul în care sunt înghetate  apometrele, nu încercaţi sã le dezghetaţi singuri, anunţaţi SC VITAL SA;
• dacã problema a apãrut la instalaţia  proprie (reţeaua interioarã), rugaţi vecinii sã vã dea un vas cu apã caldã pe care o turnaţi încet peste conductă, în zona îngheţatã;
• nu folosiţi focul deschis pentru dezgheţarea conductelor;
• pentru problemele majore apãrute şi dacã nu reuşiţi sã dezghetaţi conductele interioare, apelaţi la serviciile societăţii noastre.
În cazul în care recomandările tehnice au fost ignorate, iar contorul îngheaţă şi se defectează, societatea VITAL va repara sau înlocui contorul, facturând acest serviciu. Conform art. 134(3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare a serviciului public de alimentare cu apă potabilă şi de canalizare, consolidat şi armonizat pentru judeţul Maramureş: ”Orice reparaţii şi orice înlocuire de contor/aparat de măsură al cărui sigiliu a fost rupt şi care a fost deschis sau demontat ori a cărei deteriorare se datorează unei cauze străine sau unei funcţionări anormale în condiţii de îngheţ, incendiu, şocuri exterioare, furt, etc., sunt efectuate de Operatorul serviciului, pe cheltuiala exclusivă a utilizatorului dacă se constată vina acestuia.”
S.C. VITAL S.A. reaminteşte utilizatorilor de necesitatea verificării conductelor de apã şi a eventualilor robineţi montaţi pe instalaţie, înainte de venirea frigului, pentru a vã asigura cã nu existã fisuri sau pierderi de apã care ar putea favoriza îngheţarea conductelor.
Nu uitaţi, pentru informaţii suplimentare sau alte sesizări, Dispeceratul S.C. VITAL S.A. vă stă la dispoziţie la numerele de  telefon: 0262 212 550; 215 150, 215 151, 215 152.
Vă mulţumim pentru înţelegere şi colaborare!

Relatii Publice
SC VITAL SA BAIA MARE
Adresa: Strada Gheorghe Şincai nr. 21
Email: relatii.publice@vitalmm.ro
Tel: 0262 215150 int 177
www.vitalmm.ro

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.