Obiecţiile şoferilor prinşi de Radar!

0
424

Parlamentarii vor să  modifice Codul Rutier, pentru a-i stopa pe poliţiştii care stau la pândă pentru a-i prinde pe şoferii ce depăşesc viteza legală.
Dacă Parlamentul va decide schimbarea legii, şoferii vor fi amendaţi pentru depăşirea vitezei maxime pe sectorul de drum respectiv doar dacă au fost avertizaţi că se află într-o zonă monitorizată. Astfel, dacă vitezomanii sunt prinşi de poliţiştii care stau ascunşi când aprind aparatele de radar, aceştia ar putea să scape de sancţiune. Un parlamentar a declarat că nu este corect ca poliţiştii de la Rutieră să stea ascunşi după camioane şi să pândească la drumul mare, ca haiducii, ca să prindă şoferi ce depăşesc 50 km/h. Radarul acţionează doar pe drumurile drepte şi fără denivelări sau gropi, unde poţi să măreşti viteza, sau în pantă, când laşi maşina să meargă singură şi depăşeşte viteza din inerţie. Parlamentarii vor să micşoreze amenzile, care sînt prea mari pentru salariile şi pensiile cetăţenilor. Nu este drept să ai salariu 2.000 de lei şi amenda să fie de 1.000 lei!
Dar sunt şi voci care se opun. Viteza este o cauză clară care generează foarte multe accidente şi accidente soldate cu decesul celor implicaţi în astfel de situaţii tragice. Recent, în dotarea Poliţiei Române, au intrat câteva aparate radar-pistol cu laser, nedetectabile de echipamentele antiradar folosite de şoferi, pentru care Ministerul Afacerilor Interne a investit 100.000 de euro.
Codul Rutier prevede amenzi de 195-1.950 de lei, pentru depăşirea vitezei legale. Depăşirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise aduce 2-3 puncte-amen­dă, la care se adaugă două puncte de penalizare; plus 21-30 km/h, 4-5 puncte-amendă, 3 puncte de penalizare; 31-40 km/h, 6-8 puncte-amendă, plus 4 puncte de penalizare; 41-50 km/h, 9-20 puncte-amendă, 6 puncte de penalizare; depăşirea cu mai mult de 50 km/h a vitezei maxime admise: 9-20 puncte-amendă, plus suspendarea permisului pentru o perioada de 90 de zile. Valoarea unui punct de amendă este 105 lei (10% din salariul minim brut).

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.