Guvernul tehnocrat la bilanţ

0
402

Agricultura. În acest domeniu se lasă încă aşteptate măsurile care să permită funcţionarea cel puţin normală. Problema plăţilor aferente subvenţiilor în agricultură, după bâlbâiala tehnică de anul trecut, a continuat şi s-a acutizat. Domeniul este în continuare blocat financiar, iar producătorii de cereale şi crescătorii de animale sunt în aceeaşi situaţie ca şi procesatorii de produse agroalimentare în relaţia lor cu supermarketurile. Producătorii de cereale se află într-o situaţie tensionată şi extrem de costisitoare în relaţia cu comercianţii de inputuri agricole şi cereale. Totodată, îmbunătăţirea şi modificarea actelor normative aflate în competenţa Ministerului, referitoare la perdelele verzi, la realizarea de irigaţii în Transilvania, altfel decât cele gestionate de ANIF în zonele unde existau irigaţii, au rămas doar la stadiul de discuţii. Cu toate că axele pe fonduri europene sunt deschise, această zonă a ţării nu poate să beneficieze de astfel de finanţări. În aceste con­diţii, anii agricoli 2016 şi 2017 vor fi puternic afectaţi din punct de vedere al producţiei agricole, în comparaţie cu anii precedenţi.
Transporturi. Companiile din subordinea Ministerului Transporturilor sunt în degringoladă. Acestea cheltuiesc cu frenezie banii publici pe orice altceva în afară de modernizarea infrastructurii de transport (rutieră, feroviară, portuară, aeriană), sau a mijloacelor logistice din transporturi (trenuri, locomotive, aeronave). C.N.A.D.N.R., prin aşa-zisa restructurare, în loc să se reducă personalul, funcţiile şi cheltuielile aferente funcţionării administrative, le măresc. Sînt făcute artificii de conducerea C.N.A.D.N.R. şi a Ministerului de resort, pentru a se conserva privilegiile din această companie, pentru a rămâne la butoanele economice doar cei agreaţi şi pentru a-i înlătura pe cei incomozi.  În C.N.A.D.N.R., jumătate din angajaţi nu-şi justifică salariile. La drumul naţional DN 18 Moisei – Borşa – Iacobeni, unde după ce s-a reziliat contractul, constructorul nu lucrează deoarece proiectul nu este aprobat de 2 ani de zile, pe un şantier deschis de 6 ani! În domeniul trans­porturilor sunt cele mai mari investiţii beneficiare de fonduri europene. Printr-o astfel de abordare, sunt puse în pericol lucrările aflate în executare. (M. S. Bota)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.