Întâlnire a finanţiştilor cu agenţii economici mijlocii şi mici din judeţul Maramureş

0
344

Instituţia Prefectului – Judeţul Maramureş a organizat ieri, 29 iunie, o întâlnire în colaborare cu Camera de Comerţ şi Industrie Maramureş şi Direcţia Generală Regională a Finanţelor Publice Cluj-Napoca. Evenimentul a avut loc la Centrul de Instruire şi Marketing al Camerei de Comerţ şi Industrie Maramureş din Baia Mare. Aceasta a fost prima întâlnire dintr-o serie pe care Instituţia Prefectului – Judeţul Maramureş şi-a propus să o organizeze împreună cu instituţiile deconcentrate şi agenţii economici maramureşeni.

Au participat prefectul judeţului Maramureş, Sebastian Mihai Lupuţ, Dan Maier, şef Administraţie adjunct – Colectare, Administraţia pentru contribuabili mijlocii;  Mariana Guşet, şef Birou Informaţii fiscale, Administraţia pentru contribuabili mijlocii; Alina Marincaş, şef serviciu Registru contribuabili, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Maramureş; Maria Morcovescu, directorul general al Camerei de Comerţ şi Industrie Maramureş; agenţi economici mijlocii şi mici din judeţul Maramureş.
Prefectul Sebastian Mihai Lupuţ le-a mulţumit celor prezenţi pentru faptul că au acceptat să participe la o asemenea întâlnire şi a mărturisit că este cu sufletul aproape de breasla finanţiştilor. Acesta a arătat că, încă dinainte de a fi numit prefect al judeţului, a avut semnale privind anumite probleme de comunicare existente între autorităţi şi contribuabili, motiv pentru care a considerat necesară organizarea unei asemenea întâlniri.
Dan Maier a precizat că finanţiştii clujeni au experienţa întâlnirilor cu contribuabilii. Acesta a recunoscut că plata obligaţiilor fiscale este o temă sensibilă: “Nu dorim să plătiţi mult, dorim să plătiţi cât aţi declarat.” Dan Maier a afirmat că ştie despre existenţa unor deficienţe în fluxul informaţional dintre finanţişti şi contribuabili şi a specificat că îşi doreşte o comunicare corectă şi operativă.
În continuare, au fost abordate câteva teme de actualitate: prezentarea prevederilor Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală Nr. 1105/2016 din 29 martie 2016 pentru modificarea Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3.769/2015 privind declararea livrărilor/prestărilor şi achiziţiilor efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA şi pentru aprobarea modelului şi conţinutului declaraţiei informative privind li­vră­ri­le/pres­tările şi achiziţiile efectuate pe teritoriul naţional de persoanele înregistrate în scopuri de TVA (acest ordin intră în vigoare la data de 1 iulie 2016); proiectul de Ordin al Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru modificarea şi completarea Ordinului Preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 3841/2015 pentru aprobarea modelului şi conţinutului formularului (088) ”Declaraţie pe propria răspundere pentru evaluarea intenţiei şi a capacităţii de a desfăşura activităţi economice care implică operaţiuni din sfera TVA”.
Pe tot parcursul întâlnirii, reprezentanţii agenţilor economici mijlocii şi mici au putut adresa întrebări şi primi răspunsuri legate de temele de discuţie propuse. (v.b.)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.