De ce se codesc duplicitarii României?

0
589

Nu demult, la Varşovia s-au întrunit miniştrii de externe din 9 state est europene – Austria, Bulgaria, Grecia, România, Slovacia, Spania şi Ungaria care, discutînd despre ieşirea Marii Britanii din UE, doresc “modificarea Tratatului UE”, ca aceste ţări “să aibă un punct de vedere mai puternic faţă de HEGEMONIA GERMANIEI”, faţă de “duetul franco-german” care se manifestă ca “dictatoare”, impunînd, împreună cu şefii Comisiei Europene, măsuri care nu servesc intereselor NAŢIONALE ale statelor membre.

În afară de ministrul român Lazăr Comănescu, ceilalţi miniştri cer o profundă reformă în organismele UE – de sistem, de reducere a personalului birocratic extrem de numeros şi prea bine plătit ca să producă directive şi recomandări potrivnice, unele, statelor membre. Cum bine accentua premierul Poloniei Beata Szydlo la reuniune UE are nevoie de “un nou tratat”, este nevoie “de feţe noi, de o nouă viziune, de o nouă concepţie” în democratizarea şi debirocratizarea organismelor UE.
După observaţiile unor analişti – şi chiar a unor miniştrii prezenţi la reuniunea de la Varşovia – Lazăr Comănescu “s-a CODIT” să fie solidar cu “Grupul celor 8”, să “apere interesele statelor în cauză în faţa ABUZURILOR Bruxelles-ului”. Mai mult, “cei 8” au acuzat România că are o “ATITUDINE DUPLICITARĂ”, refuzînd angajarea sa fermă “în reformarea profundă a UE”, după reuniune MAE, precizînd într-un comunicat că este necesar “un proces de reflecţie” care să “redea încrederea cetăţenilor europeni în PROIECTUL european”.
Care proiect? Cel “îmbătrînit”, impus de DUETUL FRANCO-GERMAN? Cel care – în privinţa României, cum susţin unii universitari, analişti economici şi politici, chiar demnitari şi politicieni, o menţin de aproape un deceniu în “stare de colonie” periferică, refuzată în spaţiul Schengen? Care au instituit Mecanismul de Verificare şi Control (MCV) asupra justiţiei române?
Nu este, aşadar, de mirare că “Grupul celor 8 state” vorbesc de “codire” (şovăire, ezitare, îndoială), de “duplicitate” (făţărnicie, ipocrizie), că demnitarii României – preşedinte, guvern, parlament, justiţie etc – par nişte umili “supuşi”, obedienţi la toate deciziile şi indicaţiile preţioase” ale organismelor UE! Pe bună dreptate te poţi întreba: cum reprezintă aceştia interesele NAŢIONALE?
De altfel, “virtuţile” codirii şi duplicităţii se manifestă cu pregnanţă nu numai în planul relaţiilor cu UE, ci şi în cel intern, în realizarea proiectelor de reformă şi modernizare a statului şi instituţiilor sale. Ne referim la “reformarea” aşa-zisei clase politice, la receptivitatea acesteia faţă de cerinţele naţiei, care a hotărît, prin referendum ca Parlamentul să nu depăşească 300 de deputaţi şi senatori. Dar parlamentarii şi liderii politici ai partidelor sfidează acest referendum şi chiar la alegerile din noiembrie 2016, parlamentul va număra circa 450 de “aleşi”! De reţinut că au eşuat reformele de revizuire a Constituţiei din 2003, de descentralizare şi regionalizare, de privatizare a unor obiective de interes naţional (care au slujit corupătorilor, jafului naţional – să amintim doar Flota ţării), că proiectele mari de infrastructură (autostrăzile Transilvania, Comarnic-Braşov sau Piteşti-Sibiu, grupurile 3 şi 4 de la Centrala Nucleară de la Cernavodă etc) relevă acea stare de neputinţă, de “codire” şi “duplicitate” a demnitarilor români şi a “supuşilor” lor bine salarizaţi!
De peste 20 de ani, şi “aleşii” în legislativul ţării din Maramureş, unii ajungînd miniştrii chiar, au eşuat în mai toate proiectele mari de modernizare şi scoatere din “izolare” a judeţului. Este destul să amintim Drumul expres Baia Mare – Vaja, modernizarea şi “internaţionalizarea” Aeroportului Baia Mare, drumul naţional Borşa-Iacobeni (5 ani se fac şi desfac licitaţii), Sistemul integrat al colectării deşeurilor (8 ani “în lucru” şi finalizat doar cca 20%, judeţul fiind ameninţat cu retragerea fondurilor UE!), “placa ruginită” a deschiderii mineritului etc.
Nu sînt acestea oscilaţii ale neputincioşilor din administraţie, dovezi ale incapacităţii organice a celor 10 parlamentari din Maramureş de a realiza proiectele la care s-au angajat în faţa celor circa 400.000 de alegători şi care, din cauza scîrbei faţă de astfel de feţe palide, se prezintă sub 50% la urne?
“Codiţii” şi “duplicitarii” din MM vor veni în noiembrie 2016 să ceară maramureşenilor o “nouă confirmare” a lor în mandatul 2016-2020. În faţa acestora – unii dintre ei farsori, profitori, expiraţi etc – se lasă fireasca dilemă: a merge sau nu la vot?! Cum ei sfidează poporul, şi acesta ar trebui să procedeze la fel!
Nu e de mirare că şi “grupul celor 8” de la Varşovia ne spune că demnitarii şi politicienii români “se codesc”, sînt “duplicitari” şi în reformarea UE. Cum o dovedeşte şi realitatea din ţară, aceştia se declară “reformatori”, lozincarzi ai “lucrului bine făcut”. Însă nu se căznesc să asude la implementarea reformelor, a proiectelor de modernizare a României, care – şi din aceste motive – numără, după 26 de ani postdecembrişti, cca 700.000 de şomeri, 4 milioane la lucru în străinătate şi aproape 9 milioane de săraci! Oricît ar vrea “luxoşii” din fruntea ţării, tabloul e sumbru.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.