Poştaşii pot merge în concediu!

0
408

După ce şi-au spus în repetate rânduri of-ul cu privire la imposibilitatea de a merge în concediile de odihnă, poştaşii au fost în sfârşit auziţi de guvernanţi. Liderul Blocului Naţional Sindi­cal Maramureş, Marcel Giurge spune că Ordonanţa nr. 27/2016, intrată în vigoare în 31 august, aduce modificări şi completări la un mai vechi document care vizează serviciile poştale, respectiv Ordonanţa 13/2013. Noul act dă posibilitatea angajării unor noi persoane, pe perioadă determinată, în vederea înlocuirii salariaţilor care vor să meargă în concediu. Pe de altă parte, în document se fac noi precizări despre decontarea serviciului universal.
Problema privind imposibilitatea intrării în concediul de odihnă a factorilor poştali din mediul rural a fost semnalată încă de prin 2010. În repetate rânduri, poştaşii maramureşeni au adus în discuţie revendicarea legată de acordarea concediilor de odihnă. La nivel naţional, se vehicula că, anual,  aproximativ 4.000 de agenţi poştali nu aveau posibilitatea să plece în concediu, deoarece nu avea cine să-i înlocuiască. La nivelul judeţului Maramureş, au fost înregistrate în jur de 64 de astfel de cazuri. Conform noii ordonanţe de urgenţă, „în vederea asigurării furnizării permanente a serviciului universal, furnizorul desemnat are dreptul să înfiinţeze posturi şi să angajeze salariaţi cu contracte individuale de muncă pe durată determinată, pe perioada concediilor de odihnă ale salariaţilor care ocupă posturi unice, în cazul localităţilor unde furnizorul nu are alţi salariaţi cu aceeaşi calificare”. În acelaşi document, au fost operate unele modificări şi în cazul decontării serviciului universal. „În cazul în care autoritatea de reglementare decide că din furnizarea serviciilor din sfera celui universal, rezultă un cost net care constituie o sarcină injustă pentru furnizorii de serviciu universal, prin hotărâre a Guvernului se va stabili un mecanism de compensare a acestui cost net prin utilizarea uneia dintre următoarele surse de finanţare: din fonduri de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Comunicaţiilor şi pentru Societatea Informaţională, cu respectarea cadrului legal naţional şi european din domeniul ajutorului de stat, fie prin partajarea costului net între furnizorii de servicii poştale şi/sau utilizatori, cu respectarea cadrului legal naţional şi european din domeniul ajutorului de stat”.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.