Asistenţii personali cer acordarea de majorări salariale

0
491

Instituţia Prefectului – Judeţul Maramureş a convocat pentru ziua de ieri, 8 septembrie, o întâlnire a Comisiei de Dialog Social, având pe ordinea de zi clarificări privind acordarea drepturilor salariale pentru asistenţii personali. La şedinţă, care a fost condusă de subprefectul Alexandru Bondrea, au participat reprezentanţi ai sindicatelor, ai Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Maramureş, Direcţiei de Sănătate Publică Maramureş, dar şi ai Inspectoratului Teritorial de Muncă Maramureş. Dintre primarii invitaţi, doar cel din Strâmtura, Ioan Pasere, a fost prezent.

Nemulţumirile asistenţilor personali pornesc de la faptul că, deşi prin Legea 293/2015 ar fi trebuit să beneficieze de o majorare a salariilor cu 25% începând cu 1 decembrie 2015, în 12 unităţi administrativ-teritoriale din judeţ nu s-a întâmplat acest lucru. O problemă o constituie şi faptul că aceste salarii se plătesc fracţionat şi ar trebui să provină, conform legii, 10% din partea consiliilor locale şi 90% din partea Ministerului Finanţelor Publice, însă fondurile de la bugetul de stat nu ajung la timp în teritoriu. De altfel, Direcţia Generală a Finanţelor Publice Maramureş a solicitat Ministerului Finanţelor Publice, la data de 18 iulie 2016, sumele necesare, însă deocamdată nu s-a primit niciun răspuns. Necesarul pe judeţ la data de 18 iulie era de 8.509 mii lei. Alte nemulţumiri exprimate de Florin Hossu, preşedintele Cartel Alfa, Filiala Maramureş, s-au referit la felul în care sunt trataţi asistenţii personali în cadrul unora dintre primării: cu lipsă de respect şi cu superioritate.

Problema concediilor asistenţilor personali, discutată în şedinţă

asistenti_personali-2În cadrul întâlnirii a fost adusă în discuţie şi problema concediilor asistenţilor personali. Majoritatea asistenţilor personali ar dori să nu le efectueze şi să încaseze sumele aferente, însă unii primari consideră că nu au baza legală pentru a face acest lucru. Florin Hossu a opinat că Legea nr. 448/2006 este o bază suficientă pentru ca asistenţilor personali să li se poată plăti concediile de odihnă neefectuate. Există o reticenţă ca, pe perioada efectuării concediului, asistentul personal să fie înlocuit de către o persoană străină bolnavului. În acest sens, o soluţie sugerată de Rareş Pop, directorul DSP Maramureş, a fost internarea persoanei cu handicap, pe perioada concediului asistentului personal, într-un centru medico-social, unde ar beneficia de asistenţă 24 de ore din 24. În judeţ, acest lucru s-ar putea face la centrele medico-sociale din Dragomireşti, Târgu Lăpuş şi Şomcuta Mare, conform unei programări foarte clare. Întâlnirea va avea ca urmare redactarea unei adrese conţinând problemele discutate şi soluţiile propuse şi trimiterea acesteia către Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.