Pînă pe 30 septembrie se poate solicita rambursarea TVA-ul achitat în alte state membre UE

0
392

Persoanele impozabile stabilite în România pot solicita rambursarea ta­xei pe valoarea adaugată, aferente importurilor şi achiziţiilor de bunuri/servicii, efectuate în alt stat membu, prin Formularul 318, care se depune la organele fiscale din România iar acestea îl transmit electronic autorităţii competente din statul membru de rambursare.

Dreptul la rambursarea taxei aferente achiziţiilor, condiţiile şi procedurile sunt determinate conform legislaţiei din statul membru de rambursare.
Condiţia principală pentru a fi eligibilă pentru rambursare în statul membru de rambursare este ca persoana impozabilă stabilită în România să efectueze operaţiuni care dau dreptul de deducere în România.
Perioada de rambursare este de maximum un an calendaristic şi de minimum 3 luni calendaristice. Cererile de rambursare pot însă viza o perioadă mai mică de 3 luni, în cazul în care aceasta reprezintă perioada rămasă pînă la sfîrşitul anului calendaristic.
În cazul în care cererea de rambursare vizează o perioadă de rambursare mai mică de un an calendaristic, dar mai mare de 3 luni, cuantumul TVA pentru care se solicită o rambursare nu poate fi mai mic de 400 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
În cazul în care cererea de rambursare se referă la o perioadă de rambursare de un an calendaristic sau la perioada rămasă dintr-un an calendaristic, cuantumul TVA nu poate fi mai mic de 50 euro sau echivalentul acestei sume în moneda naţională a statului de rambursare.
Cererea de rambursare se transmite electronic organului fiscal competent din România, prin intermediul portalului electronic, cel tîrziu pînă la data de 30 septembrie iar fiscul va trimite solicitantului o confirmare electronică de primire a cererii.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.