Lucrările contractate la Aeroportul Baia Mare – finalizate până la sfârşitul lunii septembrie

0
764

Dorin Buda, directorul Aeroportului Baia Mare vine cu noutăţi în ce priveşte stadiul lucrărilor la Aeroportul Baia Mare: ”Până la sfârşitul lunii septembrie, lucrările contractate vor fi finalizate. Acest fapt nu presupune însă, automat, reluarea activităţii operaţionale, întrucât, după 50 de ani, practic am reconstruit un nou aeroport, cu alte caracteristici funcţionale.
La finalizarea lucrărilor, echipamentele de radio-navigaţie proprietatea ROMATSA vor trebuie repoziţionate.
Compania italiană THALES, producătorul echipamentului ILS (singurul echipament care asigură aterizarea instrumentală de precizie la aterizare), urmează să avizeze proiectul tehnic aferent şi constructorul să mute echipamentul pe noua poziţie. Din păcate, nici aeroportul, nici ROMATSA, nu avem echipamente echivalente care să permită aterizarea aeronavelor în condiţii de maximă siguranţă şi nici nu există posibilitatea de a instala echipamente provizorii. Mai mult, având în vedere că lungimea pistei a crescut de la 1.800 m la 2.150 m, toate procedurile de aterizare şi decolare vor trebui reproiectate de către firma germană Air Side, cu care ROMATSA a încheiat contractul aferent. Va trebui să achiziţionăm şi noi echipamente şi utilaje, care să permită deservirea aeronavelor de mediu curier ( de ex. autospecială salvare şi stingere a incendiilor, autofreză pentru zăpadă, echipament de deszăpezire cu perie şi suflantă, degivror aeronave, sistem transport bagaje pe fluxul de sosiri, scară autopropulsată pentru accesul pasagerilor în/din aeronavă, bandă de bagaje autopropulsată pt. aeronave etc.). Toate echipamentele şi utilajele achiziţionate vor trebui apoi autorizate/certificate de Autoritatea Aeronautică Civilă Română. Valoarea acestor echipamente este una considerabilă, dar achiziţionarea acestora este obligatorie. Investiţii în acest gen de echipamente nu s-au făcut în ultimii 25-30 de ani. Freza de zăpadă aflată acum în dotarea noastră a fost fabricată în anul 1974, scara de avion în 1973, avem două maşini de pompieri, una fabricată în 1988, una în 1993, utilajele pentru întreţinerea pistei sunt din 1984, respectiv 1988. Orice companie aeriană care urmează să opereze pe un nou aeroport, în prealabil, auditează cu specialiştii lor, întreaga infrastructură aeroportuară, pentru a se convinge că se vor putea respecta cerinţele lor de operare.
Lucrările executate nu se pot compara cu cele efectuate la alte aeroporturi, nici ca volum, nici ca şi complexitate. Nu suntem în concurenţă cu nimeni, pentru că există încă un potenţial uriaş de creştere al numărului de pasageri pentru toate aeroporturile din România. Nu mai este mult până când maramureşenii şi cei care vor să ne viziteze vor putea zbura la preţuri rezonabile”. (o.l.)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.