La Ulmeni – Podul peste Someş, finalizat în proporţie de 70%

0
2581

Lucrările la viitorul pod peste Someş, din dreptul oraşului Ulmeni, sunt în derulare, execuţia ajungând la circa 70%. Astfel, toată struc­tura betonată, formată din patru picioare plus două rampe, a fost finalizată pe ambele maluri ale râului. De asemenea, s-au montat picioare provizorii şi în albia râului, iar structura metalică, adusă din China, urmează a fi ridicată pe poziţii.

Cu toate că lucrările se încadrează în termenul prevăzut de contract, cel mai probabil, vor exista întârzieri de câteva săptămâni, din diferite motive: „Avem proiectul cel mai important pentru oraş, construcţia podului peste Someş. Lucrarea este în derulare, se lucrează. Ca şi stadiu al execuţiei este undeva la 70-75%. Mai urmează doar ridicatul structurii pe poziţie, care este din componente metalice. În rest totul e gata. Se mai lucrează la picioarele provizorii care sunt montate în râu. Contractul de execuţie are termen de finalizare luna februarie a anului viitor. Suntem în termen deocamdată, dar ceva întârzieri tot vor fi. Estimez că în jur de o lună, 45 de zile. Acestea din diferite motive: condiţiile meteo nefavorabile, materialele, etc”, a declarat viceprimarul cu atribuţii de primar, Ştefan Vicsai.

Drumul de acces până la pod nu are finanţare pentru asfaltare

Ştefan Vicsai - viceprimarul cu atribuţii de primar al oraşului Ulmeni
Ştefan Vicsai – viceprimarul cu atribuţii de primar al oraşului Ulmeni

O problemă cu care se confruntă administraţia în acest proiect este porţiunea de drum până la pod, ce momentan este o uliţă, deşi face parte din categoria drumurilor judeţene. Astfel, acest tronson, trecut din administrarea Consiliului Judeţean Maramureş în cea a Consiliului Local Ulmeni, trebuie asfaltat. Însă fonduri pentru lucrare nu există, deocamdată, iar autorităţile locale caută soluţii. Singura porţiune de drum la care este asigurată finanţarea e cea de pe lungimea podului: „Drumul de acces a fost preluat de la Consiliul Judeţean de către Consiliul Local Ulmeni. Tronsonul este judeţean însă l-am preluat noi ca să putem realiza acest pod. Probabil că după finalizarea construcţiei se va preda drumul înapoi Consiliului Judeţean. Noi am făcut deja o adresă către instituţia judeţeană pentru a ne ajuta cu asfaltarea lui, ca să fie o legătură completă de la asfaltul de pe o parte, până pe cealaltă parte a râului Someş, tot la asfalt. Acest tronson de drum judeţean nu a fost niciodată asfaltat, modernizat. Noi avem contract cu Ministerul Dezvoltării, pe OG 28, pentru porţiunea de drum care este exact cât podul, adică doar peste construcţie. Restul, de la drum până la pod, ceea ce este o suprafaţă de 70-100 de metri, dacă ne ajută Consiliul Judeţean îl vom face noi, în cazul în care rămâne în administrarea noastră. Dacă trece înapoi la Consiliul Judeţean, atunci ei trebuie să găsească soluţia. Însă în acest moment există finanţare doar pentru porţiunea de drum care este peste pod, nu şi pentru restul tronsonului”, a completat viceprimarul.

Cei care operează bacul în zona podului îşi vor închide afacerea

Bacul ce traversează Someşul la Ulmeni
Bacul ce traversează Someşul la Ulmeni

Am stat de vorbă cu luntraşii care trec persoanele şi autovehiculele cu bacul peste râul Someş în zona construcţiei podului. Ei spun că îşi vor închide afacerea în momentul inaugurării podului: „Ce facem după ce se termină podul? Plecăm acasă şi închidem treaba. Oricum în ultima perioadă nu mai sunt aşa mulţi cei care trec cu bacul. Faţă de anii trecuţi acum sunt puţini cei pe care îi trecem de pe un mal pe altul”, ne-a spus unul dintre luntraşi. În schimb, cei care traversează Someşul pe aici abia aşteaptă deschiderea noului pod: „Vă închipuiţi că abia aşteptăm să circulăm peste acest pod. Câştigăm timp şi bani că nu mai plătim trecutul cu bacul”, a precizat Gheorghe Muntean, un şofer ce tocmai trecuse cu maşina, pe bac, Someşul. „Este un vis îndeplinit acest pod. De multe ori mergeam pe la Ardusat pentru a ajunge în Baia Mare. Acum distanţa se va scurta foarte mult. Sper că se va finaliza cât de curând podul”, a spus Cosmin Pop, localnic.

Podul va avea o lungime de peste 100 de metri

Drumul de acces până la pod, ce trebuie asfaltat
Drumul de acces până la pod, ce trebuie asfaltat

Structura metalică a podului provine din China. Arcele au o lungime de 140 de metri şi vor fi montate de o parte şi de alta a construcţiei. De asemenea, va fi realizată şi structura ce reprezintă calea de rulare. Distanţa între cele două picioare ale construcţiei este de 104 metri, fiind podul cu una dintre cele mai mari deschideri din România. Construcţia va avea peste 14 metri lăţime, cu două benzi rutiere, câte una pe sens, plus alte două pietonale. Valoarea totală a proiectului se ridică la circa 10,6 milioane de lei, cu TVA-ul inclus, din care primăria a cofinanţat lucrarea cu peste un milion de lei. Prin construcţia noului pod, distanţa drumului care leagă Ulmeni de Baia Mare se va scurta cu circa 15 de kilometri. Asta deoarece şoferii nu vor mai fi obligaţi să facă un ocol pe la podul de la Ardusat pentru a putea trece de cealaltă parte a râului Someş.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.