Obligaţiile angajatorilor străini şi ale angajaţilor rezidenţi sau nerezidenţi

0
322

Angajatorii care nu au sediul social, sediul permanent sau reprezentanţă în România şi care, potrivit legislaţiei europene aplicabile în domeniul securităţii sociale, precum şi a acordurilor privind sistemele de securitate socială la care România este parte, datorează în România contribuţiile de asigurări sociale pentru salariaţii lor care îşi desfăşoară activitatea în România.
Declararea şi plata contribuţiilor sociale obligatorii pentru salariile şi veniturile asimilate salariilor plătite angajaţilor rezidenţi sau nerezidenţi de către angajatorii străini se poate realiza astfel:
• Angajatorul străin poate încheia un acord privind declararea şi plata contribuţiilor sociale de către angajaţii rezidenţi sau nerezidenţi care îşi desfăşoară activitatea în România şi obţin venituri din România (art.147, alin. (13) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal, actualizat).
În cazul încheierii unui acord privind declararea şi plata contribuţiilor sociale de către angajaţii rezidenţi şi nerezidenţi care îşi desfăşoară activitatea în România şi obţin venituri din salarii, atunci obligaţia privind reţinerea, declararea şi virarea contribuţiilor sociale individuale, a contribuţiilor sociale datorate de angajatorul străin revine angajaţilor prin depunerea declaraţiei 112 şi plata acestor contribuţii.
• Angajatorul străin nu încheie un acord privind declararea şi plata contribuţiilor sociale, caz în care direct sau prin împuternicit va depune declaraţia 112 şi va plăti contribuţiile sociale obligatorii individuale şi cele datorate de angajator pentru salariile şi veniturile asimilate salariilor plătite angajaţilor rezidenţi sau nerezidenţi (art. 147, alin. (15) din Legea nr. 227/2015 privind Codul Fiscal actualizat).

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.