Teme de casă de la directori pentru ministrul Educaţiei

0
518

Ministrul Educaţiei Naţionale, Liviu Marian Pop s-a întâlnit ieri, 10 noiembrie cu directorii şcolari din învăţământul preuniversitar din zona Baia Mare, Târgu Lăpuş, Seini, Ulmeni. Conducătorii şco­lilor i-au adresat oficialului din minister o serie de întrebări şi au venit cu propuneri la proiectele aflate în această perioadă în dezbatere publică. Vizita ministrului a debutat în Fărcaşa unde acesta s-a deplasat la şcoala din localitate şi la grădiniţa nou construită prin programul PRET.
„Există o serie de propuneri legislative aflate în dezbatere publică, iar directorii au venit cu întrebări şi cu iniţiative legate de aceste teme. O temă ar fi legea manualului şcolar, modificarea legii educaţiei naţionale şi a metodologiei, resursele educaţionale deschise. De asemenea directorii au venit cu propuneri şi la proiectul ce vizează temele de acasă şi pentru vacanţă”, a punctat purtătorul de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş, Adriana Meşter. Timp de aproape două ore, ministrul Educaţiei i-a ascultat pe directori, apoi le-a răspuns la câteva întrebări, arătând că a primit material pentru temele de acasă. „Mărturisesc că mi-aţi dat material pentru temele de acasă pornind de la examenul de titularizare, bacalaureatul şi organizarea noastră internă. În condiţiile acestea toate confruntările publice pe care le-am făcut le vom face în sprijinul deciziilor pe care le vom lua alături de dvs., astfel încât să nu perturbăm sistemul de învăţământ doar de dragul şi moftul unui ministru”, a spus Liviu Marian Pop. Nu s-a lăsat mai prejos nici ministrul care le-a adresat întrebări directorilor. „N-am înţeles cum am introdus în sistemul informatic integrat în anul şcolar 2016-2017 faptul că am exmatriculat în învăţământul obligatoriu 277 de elevi, de la grupa mică până la clasa a X-a. Asta e tema pe care v-o dau vouă directorilor, cum aţi făcut exmatricularea celor 12 elevi de la grupa mică. E foarte important să avem o privire de ansamblu”. Pe de altă parte, ministrul a precizat că trebuie regândite anumite măsuri ce ţin de învăţământul tehnologic. Asta în contextul în care s-a constatat că jumătate din cei care au studiat la filiera tehnologică nu promovează bacalaureatul. „Am avut în ultimii zece ani 1.900.000 de elevi care au finalizat liceul în România. Dintre aceştia, aproape 850.000 nu au luat bacalaureatul. 170.000 sunt din învăţământul teoretic, ceilalţi din învăţământul tehnologic. E o problemă, pe zona de învăţământ tehnologic. Trebuie să ve­dem: probele nu sunt bune, subiectele sunt foarte grele. Nu putem sta de-o parte când constatăm că jumătate din filiera tehnologică nu îşi ia bacalaureatul. Va trebui să stăm serios la masă să vedem ce facem cu acest lucru. Anul acesta, 47 de elevi care au terminat acum 10 ani liceul şi-au luat bacalaureatul Interesul nostru este ca şi după 10 ani să-şi ia bacalaureatul”, a adăugat Liviu Marian Pop. Totodată, ministrul Educaţiei a anunţat intenţia Executivului de a acorda educaţiei, în 2018, un buget substanţial majorat, accentuând că inclusiv rectificarea bugetară din această lună va fi una pozitivă pentru învăţământ. Ministrul Educaţiei Naţionale a făcut şi un apel la implicare în demersurile ce vizează creşterea calităţii în învăţământ Vizita demnitarului continuă astăzi, în Sighetu Marmaţiei. Acesta are programate întâlniri la câteva unităţi de învăţământ din municipiul sighetean, dar şi discuţii cu directorii şcolari din zonă.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.