Tabletele şi telefoanele inteligente nu vor putea fi folosite pe post de case de marcat

0
246

Guvernul a modificat, printr-o hotărîre, normele metodologice de aplicare a OUG nr. 28/1999 privind obligaţia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat fiscale, stabilind cerinţele tehnice pe care casele de marcat cu jurnal electronic trebuie să le îndeplinească pentru a fi autorizate.

Potrivit unei ordonanţe, adoptate în luna august de Guvern, casele de marcat cu jurnal electronic vor deveni obligatorii de la 1 iunie 2018 – pentru firmele mijlocii şi mari, respectiv de la 1 august 2018 – pentru firmele mici, realizîndu-se înlocuirea treptată a celor de generaţie veche cu rola jurnal de hîrtie.
Principalele elemente de noutate cuprinse în actul normativ sunt:
• Fiecare aparat de marcat va trebui să conţină un modul fiscal propriu, prin intermediul căruia controlează operaţiunile specifice activităţii fiscalizate, precum şi un modul de comunicaţie, care poate asigura conectarea la un sistem informatic de monitorizare şi supraveghere al ANAF
• Prin implementarea Registrului naţional de evidenţă a aparatelor de marcat electronice fiscale, se creează premisele debirocratizării procedurilor efectuate în legătură cu aparatele de marcat (fiscalizare, sigilare, schimbarea memoriei fiscale sau a jurnalului electronic, reparaţii etc.) înregistrarea acestora urmînd să se realizeze electronic
• Face posibilă, la opţiunea contribuabilului, achiziţionarea şi utilizarea unui alt dispozitiv, de tip PC, telefon inteligent, tabletă, POS, conectat la o imprimantă fiscală
• A fost eliminată obligaţia contribuabilului de a solicita şi obţine de la organul fiscal certificatul de atestare fiscală, în vederea obţinerii autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale
• Rezumatul bonului fiscal care se transmite la ANAF cuprinde: valoarea totală a bonului fiscal, numărul de ordine al bonului, data, ora şi minutul emiterii bonului, seria fiscală a aparatului de marcat electronic fiscal şi valoarea totală a TVA pe cote ale acesteia
• Termenul de valabilitate a autorizaţiei de distribuţie a aparatelor de marcat electronice fiscale a fost majorat de la 3 ani la 5 ani. Totodată, a fost introdusă noţiunea de reautorizare, aceasta putînd fi solicitată cu cel puţin 60 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.