Un biciclist a fost accidentat mortal în Mogoşeşti

0
105

Tragedia s-a petrecut, sîmbătă, în Mogoşeşti, comuna Satulung. Un biciclist a fost spulberat de un TIR. Două echipe de ambulanţă şi SMURD au încercat minute în şir să-l resusciteze pe bărbat, însă fără succes.
Poliţiştii din Satulung au demarat o anchetă pentru a afla cum s-a petrecut accidentul. Şoferul TIR-ului a fost testat cu etilotestul, rezultatul fiind zero.

Vineri, în Bârsana, în zona mănăstirii, balastul şi pietrişul aveau aproape un metru înălţime

Ploile torenţiale de vineri, 8 iunie, au afectat localităţile Oarţa, Stremţi şi Bârsana, iar Societatea Drumuri şi Poduri, aflată în subordinea Consiliului Judeţean, a intervenit pentru degajarea drumului în Bârsana.
Potrivit reprezentantului SC Drumuri şi Poduri, Emil Marinescu, la Stremţi problema a fost rezolvată prin intervenţia primăriei, pentru a degaja drumul judeţean care face legătura cu comunele Oarţa şi Bicaz. Vegetaţia, crengile şi copacii de pe drum au fost ridicate iar noroiul aflat pe carosabil a fost curăţat. Circulaţia nu a fost întreruptă, deoarece drumul nu a fost blocat în totalitate.
Probleme mai mari s-au înregistrat în Bârsana, unde drumul judeţean a fost blocat de viitură în trei puncte. În zona Mănăstirii Bârsana, balastul şi pietrişul aveau aproape un metru înălţime, dar porţiunea a fost degajată şi redată circulaţiei.

Suntem pe primul loc în Europa – Drumurile din România ucid zilnic 6 oameni

Infrastructura rutieră a României este una dintre principalele cauze care favorizează producerea de accidente rutiere mortale. Cu prea puţine auto­străzi şi drumuri naţionale în paragină, şoferii români sunt victime rutiere sigure, mai ales când apasă mult prea tare pedala de acceleraţie.
Totodată, procedura de obţinere a permisului de conducere încă face loc la volan oamenilor care nu ar trebui să dobândească niciodată acest drept. Evaluări psihologice poate prea superficiale sau examene care nu fac diferenţieri clare între candidaţii apţi şi neapţi, sunt cauze care, indirect, se fac vinovate de adevărate tragedii.
La toate acestea se mai adaugă şi pedepsele blânde pentru şoferii care co­mit abateri grave precum conducerea sub influenţa alcoolului.
Conform Codului pe­nal, la Art. 336 alin. (1): “conducerea pe drumurile publice a unui vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deţinerii permisului de conducere de către o persoană care, la momentul prelevării mostrelor biologice, are o îmbibaţie alcoolică de peste 0,80 g/l alcool pur în sânge se pedepseşte cu închisoare de la unu la 5 ani sau cu amendă (alin1)”.
De asemenea, tot Co­dul penal prevede la Art. 336, alin. (2) următoarele “Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează şi persoana, aflată sub influenţa unor substanţe psihoactive, care conduce un vehicul pentru care legea prevede obligativitatea deţinerii permisului de conducere”.
(3) Dacă persoana aflată în una dintre situaţiile prevazute în alin. (1) şi alin. (2) efectuează transport public de persoane, transport de substanţe sau produse periculoase ori se află în procesul de instruire practică a unor persoane pentru obţinerea permisului de conducere sau în timpul desfăşurării probelor practice ale examenului pentru obţinerea permisului de conducere, pedeapsa este închisoarea de la 2 la 7 ani.
Piaţa auto din România a devenit un magnet pentru maşinile vechi din occident. Românii îşi cumpără automobile vechi de 10-15 sau chiar 20 de ani din alte state europene, iar acestea produc accidente pe şoselele noastre.
Situaţia pare să fie scăpată de sub control sub toate aspectele, poporul ro­mân plătind cu şase vieţi zilnic.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.