Canalizarea va fi pe vacuum în Mireşu Mare

0
732

Comuna Mireşu Mare va avea canalizare bazată pe o tehnică modernă, cu pompe de vacuum. Astfel, administraţia locală a schimbat soluţia tehnică prin care se va introduce canalizarea. Noua metodă este mai viabilă din toate punctele de vedere. Şi la capitolul asfaltare se va implementa o nouă tehnologie, mult mai rezistentă şi prietenoasă cu mediul înconjurător.
Canalizarea pe vacuum este foarte viabilă mai ales în zonele greu accesibile, de deal, cu multe suişuri şi coborâşuri. Ioan Mătieş, primarul din Mireşu Mare, ne-a explicat: „Am schimbat soluţia tehnică de la canalizare, bună mai ales în zonele foarte greu accesibile, care necesitau nişte avize speciale, de la Apele Române, de pe clasic pe pompe de vacuum. În toată Europa deja se schimbă sistemul de canalizare şi se trece pe vacuum. Vă dau un exemplu, de ce am optat pentru acest lucru: am fost în urmă cu puţină vreme la Bucureşti şi pur şi simplu dimineaţa, în loc să simţi un miros de aer curat, proaspăt, prin multe locuri, miroase a canalizare. Astfel, am semnat pe proprie răspundere că îmi asum această tehnică nouă, pe care o implementăm acum, cu ocazia realizării canalizării la nivelul comunei Mireşu Mare, ce va avea reţea de canal în totalitate”. Sistemul de canalizare cu vacuum este în esenţă un sistem mecanizat de transport a apelor uzate. Spre deosebire de canalizarea gravitaţională clasică, sistemul foloseşte presiunea diferenţială de aer pentru transportul apelor uzate şi toată reţeaua de canalizare este sub vacuum, adică sub o presiune negativă.

Şi asfaltarea se face printr-o metodă nouă

Nici la capitolul asfaltări nu se va mai utiliza metoda clasică, ci alta nouă. Dar asta numai după ce investiţiile la apă-canal vor fi terminate: „Avem o strategie logică şi clară: prima dată facem canalizarea, apoi aducţiunea de apă, iar la final venim cu asfaltările, care se fac cu costuri mult mai mici şi destul de repede. Şi la acest capitol de reabilitare a drumurilor a apărut o tehnică mai nouă, dar numai acum în primăvară s-a primit avizul de a lucra cu ea. Ce înseamnă asta… În primul rând se reduc costurile de execuţie. În al doilea rând, drumul se realizează mult mai rapid, iar rezistenţa acelui asfalt este foarte bună. Sunt experimente multe făcute în acest sens şi lucrurile stau cât se poate de bine. Un alt lucru important este că soluţia e foarte prietenoasă cu mediul înconjurător. Deci noi nu vom mai lucra pe sistemele clasice de asfaltare, ci pe cele moderne”, a conchis Ioan Mătieş.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.