Mii de petiții la Protecția Consumatorilor Maramureș

0
161

Produsele nealimentare rămân în topul reclamațiilor la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș. Conform statisticii întocmite de comisarii instituției, anul trecut, au fost înregistrate 1.236 de petiții din care cele mai multe, respectiv 1.150 au făcut referire la produse și servicii nealimentare. Astfel, cel mai des au fost semnalate probleme cu aparatura electronică, cu telefoanele.
Când vine vorba despre cele mai reclamate servicii, acestea sunt cele poștale și de comunicații electronice, respectiv 98. Alte 60 de sesizări au fost pentru serviciile de furnizare utilități și energie electrică, 46 pentru serviciile publice, 34 pentru serviciile destinate timpului liber.
Doar 42 de consumatori s-au declarat nemulțumiți de produsele și serviciile alimentare, în timp ce alți 44 de maramureșeni au reclamat produse și servicii financiar-bancare necorespunzătoare.
“Petițiile înregistrate la instituția noastră au făcut referire la produsele alimentare și nealimentare neconforme, produse și servicii financiar-bancare, abonamente telefonie fixă și mobilă, nerespectarea clauzelor contractuale de către diferiți operatori economici, nerespectarea drepturilor de retragere a consumatorilor din contractele încheiate la distanță în afara spațiilor comerciale, defecțiuni la produse de folosință îndelungată apărute în termenul de garanție, precum și spețe legate de anularea garanțiilor bunurilor de folosință îndelungată”, a declarat comisarul-șef adjunct din cadrul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș, Dacian Manoliu.
Din cele 1.236 de petiții înregistrate, 88 sunt în perioada de cercetare, iar 1.148 au fost soluționate. În urma verificărilor s-a constatat că 329 sunt întemeiate, 326 au fost rezolvate amiabil, 295 s-au dovedit a fi neîntemeiate, 57 au fost nesoluționabile, 60 au fost redirecționate, 15 au fost retrase, iar 66 au fost clasate. Numărul reclamațiilor înregistrate anul trecut s-a triplat față de 2017. Astfel dacă în urmă cu doi ani au fost semnalate 433 de sesizări, în 2018 au fost înregistrate 1.236 de reclamații.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.