Două profesoare din Maramureș, abilitate ca mentori

0
812

În perioada 25 ianuarie – 10 februarie, la Fundația EuroEd din Iași, s-a desfășurat programul de formare continuă „Mentoratul între teorie și practică. Responsabilizarea profesorului față de problematica abandonului școlar”, destinat profesorilor de toate specialitățile, institutori, învățători și educatori, care au dreptul, conform legislației în vigoare, să exercite activitate de mentorat. Maramureșul a fost reprezentat de Rodica Mone – profesor și director adjunct la Colegiul Național „Mihai Eminescu” Baia Mare și Daniela Bancoș – profesor la Colegiul Național „Gheorghe Șincai” Baia Mare.

Stagiul a fost organizat prin proiectul „Sprijin pentru profesorii tineri”, inițiat de Federația Internațională a Profesorilor de Franceză (FIPF) și finanțat de Organizația Internațională a Francofoniei (OIF) și Ministerul European al Afacerilor Externe din Franța. Proiectul a fost implementat în două țări pilot, Benin (Africa) și România. 24 de profesori de limba franceză, riguros selectați din toate colțurile țării, au fost abilitați ca mentori. „În noiembrie 2000, am avut șansa să fac parte, alături de Daniela Bancoș, din grupul de profesori care au urmat prima formare în mentorat, un curs oferit nouă atunci de ARPF Roumanie și desfășurat la Baia Mare, chiar la liceul la care predau. Ne-au fost formatoare Emanuela Gheorghiu și Doina Juverdeanu din Iași. După 18 ani și ceva, iată-ne din nou împreună, în exact aceeași formulă, și tot prin grija ARPF, la un alt stagiu de mentorat, de data aceasta „acasă” la cele două formatoare. Coincidențe, am spune, dar poate că hazardul îi aduce-mpreună numai pe cei care cred în ceea ce fac, în menirea lor, în ei înșiși și în ceilalți, și își adună-mpreună eforturile ca să nu lase să se năruiască sub povara prezentului tulbure o profesie atât de nobilă cum e aceea de profesor”, a declarat prof. Rodica Mone, director adjunct al Colegiului Național „Mihai Eminescu” Baia Mare. Scopul acestui stagiu este, conform declarațiilor FIPF, aducerea la zi a competențelor profesionale în mentorat ale cadrelor didactice formate, precum și asigurarea unui cadru formal, instituționalizat pentru profesorii debutanți care au nevoie de consilierea celor mai experimentați. Prin activități teoretice și practice, dezbateri și momente de reflecție, discuții în comun și simulări globale, au fost abordate probleme privind statutul de mentor și activitatea sa, competențele pe care acesta trebuie să le aibă pentru a fi în măsură să consilieze profesorii stagiari, utilizarea documentelor specifice, precum și planificarea activității de mentorat. Va fi elaborat un ghid de bune practici care va fi publicat pe platforma on-line care urmează să fie pusă la dispoziția celor interesați.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.