Opinii • Podul de la Kaufland

1
262

A fost o mare bucurie pentru locuitorii cartierului Săsar când au văzut construirea unui pod peste Săsar, prin care se putea ajunge mai repede la magazinul Kaufland.
Numai că așa cum se întâmplă adesea la noi, această bucurie a luat sfârșit. De câteva luni, este interzis accesul pe pod. Motivul este unul incredibil: pe pod s-au descoperit vreo două „gropițe” și s-a considerat că ar putea afecta integritatea celor care trec pe acolo. În loc să se ia măsuri pentru reparare, s-a găsit o soluție mult mai comodă!
Într-o zi a apărut un grup de muncitori și au sudat niște bare, în ambele capete ale podului, oprind astfel trecerea. Această lucrare a necesitat mult mai mult timp decât repararea „gropițelor”, care, cu două găleți de bitum se putea rezolva!
Deoarece se consideră o lucrare „extrem de complicată”, nimeni nu-și asumă responsabilitatea de a face reparația. Se aruncă „pisica moartă” de la unul la altul. Cei de la Kaufland spun că podul aparține primăriei, iar primăria… De suferit, suferă cetățenii!
Adevărul este că această lucrare a pornit de la început cu stângul. Proiectantul a confundat râul Săsar cu Sena, unde circulă sub pod și vapoare, de aceea a proiectat un arc atât de mare încât cei care trec pe acolo au impresia că trec peste un deal!
Iar dacă ne gândim la bătrânii care trec pe acolo cu sacoșe pline cu cumpărături, ne putem da seama în ce situație se pun. Și totuși, ce-i de făcut? Și mai ales cine….
Gabi Lachner

1 COMENTARIU

  1. Greşeală de proiectare.Panta căii pietonale este exagerat de mare , provocând iarna alunecarea şi accidentarea gravă a pietonilor. „Normativul privind proiectarea clădirilor civile din punct de vedere al cerinţei de siguranţă în exploatare„- indicativ „NP 068-02„, prevede la punctul 2.(A).2.1.a. că : „1.stratul de uzură al căilor pietonale va fi astfel rezolvat, încât să nu fie alunecos nici în condiţii de umiditate ,„ şi „2. panta căii pietonale va fi în profil longitudinal maxim 5 %„şi respectiv „ maxim 2 % în profil transversal„. Exact aceeaşi reglemantare tehnică este impusă şi de „Normativ privind proiectarea clădirilor de locuinţe„, indicativ „NP 057-02„la capitolul 3.2.(A).1.„Siguranţa circulaţiei pe căi pietonale exterioare„,aliniatul „h„ şi „i„. Potrivit Legii nr.10 / 1995 /rep.2015,art.18 soluţia tehnică de intervenţie / reparaţie o elaborează un expert tehnic atestat. Alte informaţii oficiale puteţi solicita de la Inspecţia de Stat în Construcţii -Maramureş.

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.