„Strategii didactice moderne în ştiinţele naturii”

0
66

Simpozion la Centrul Universitar Nord din Baia Mare
Miercuri, 15 ianuarie, în sala de conferințe a bibliotecii Centrului Universitar Nord din Baia Mare, s-a desfășurat cea de a doua ediţie a simpozionului „Strategii didactice moderne în ştiinţele naturii”, organizat de colectivul de cadre didactice de la Departamentul de Chimie şi Biologie din cadrul Facultăţii de Ştiinţe (decan, conf. univ. dr. Monica Marian). La eveniment au participat profesori de chimie, biologie şi fizică de la licee și școli din întreg județul, dar și din Satu Mare, precum și cadre didactice universitare de la Departamentul de Specialitate cu Profil Psihopedagogic.
Tema simpozionului din acest an a fost una generoasă, inepuizabilă şi mereu actuală axându-se pe: orientări moderne şi postmoderne în tehnologia didactică, didactica tradiţională faţă-n faţă cu didactica modernă şi post­modernă, metode de predare-învăţare-evaluare interactive, strategii didactice interactive în mediul academic, metode interactive şi constructivism în educaţie. Conf. univ. dr. Zoiţa Berinde, directorul Departamentului de Chimie şi Biologie, a deschis lucrările simpozionului, după care au luat cuvântul: prof. univ. dr. Petrică Pop-Sitar – prorectorul Universități Tehnice Cluj-Napoca – Centrul Universitar Nord din Baia Mare, prof. Carmen Ulici – inspector școlar pentru chimie și fizică în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean (ISJ) Maramureş şi prof. drd. Camelia Duță – inspector școlar pentru biologie în cadrul ISJ Maramureş.

„Timp de cinci ore, s-au audiat și dezbătut teme foarte diverse și interesante legate de tehnicile și metodele utilizate de profesori în actul didactic cu implicarea cât mai mult a elevului ori a studentului: dezvoltarea literației la adolescenți, proiectarea lecțiilor folosind instrumentul learning designer, aplicarea pedagogiilor alternative în predarea științelor, metode şi tehnici de coaching folosite pe durata practicii pedagogice la biologie, proiectul-metodă de evaluare, metodă de în­vățare, metode de stimulare a creativității elevilor, strategii de învățare centrate pe elev, cultivarea creativității în procesul instructiv-educativ, experimentul cu caracter de cercetare-soluții: dizolvare – solubilitate etc. Fiecare profesor participant a învățat, astfel, din experiența îm­părtășită de colegi, fiecare a avut de câștigat, completându-şi lista proprie a strategiilor didactice utilizate la clasă”, a punctat conf. univ. dr. Zoiţa Berinde, directorul Departamentului de Chimie şi Biologie. Întrucât miercuri s-au împlinit şi 170 de ani de la nașterea “Luceafărului poeziei românești”, aniversarea a fost marcată de un emoționant recital de poezii susținut de studenți și profesori. Derulat într-o atmosferă foarte plăcută, prietenoasă, simpozionul a constituit, aşadar, o întâlnire oportună a cadrelor didactice din învăță­mâ­ntul preuniversitar cu profesorii din mediul academic.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.