Ucraina este de acord cu construcția podului din beton peste Tisa!

0
218

Partea ucraineană a aprobat acordul privind deschiderea Punctului de Trecere și Control al Frontierei (PTF), în regim de trafic internaţional, între Biserica Albă (Ucraina) – Sighetu Marmației (România). Administrația regională de stat Transcarpatia așteaptă acum același lucru din partea omologilor români – informează Elvira Chilaru (BucPress.Eu), care citează serviciul de presă al deputatului poporului Vasily Petovka. Anume: deputații din partea regiunii Transcarpatia au făcut demersuri repetate în fața guvernului de la Kiev pentru deschiderea acestui PTF. Infrastructura de ambele părți ale râului de hotar Tisa se va construi de fiecare parte din propriile resurse.
Acordul este încheiat sub forma unui schimb de note diplomatice între Cabinetul Miniștrilor Ucrainei și Guvernul Ro­mâniei și prevede deschiderea punctului pentru traficul internațional de transport rutier (marfă, pasageri și pietoni) între cele două așezări despărțite de Tisa și linia frontierei de stat româno-ucrainene.
În fața reprezentanților Serviciului Vamal de Stat al Ucrainei, Serviciului de Grăniceri din Ucraina și Ministerului Afacerilor Externe, parlamentarii care au solicitat premierului să încheie un acord între guvernele Ucrainei și România au motivat că acest nou pod din beton armat va fi capabil să descarce în mod semnificativ punctele de control internaționale „Dyakovo-Hal­meu” (jud. Satu Mare) și „Solotvino-Sighetu Marmației” și să simplifice trecerea frontierei în ambele sensuri. Noul punct va uni rutele turistice din regiunea carpatică și va consolida și mai mult legăturile comerciale, economice, culturale și turistice dintre cele două țări.
Ideea acestui pod transfrontalier, din beton armat, pentru trafic rutier de mare tonaj (autocamioane, TIR-uri, autocare) a fost pusă pe hârtie, încă din 1992, de către Primăria și Consiliul Local Sighet. Proiectul fiind cu 4 benzi de circulație și costurile pe măsură, po­dul nu s-a mai făcut, deși acorduri și avize s-au dat de către partenerii din ambele țări aflați vremelnic în demnități publice: miniștri, prefecți, președinți de consiliu județean sau administrație regională de stat, primari din Sighet și Biserica Albă. Doar besermanul mai este în aceeași funcție, adică ”tânărul” primar Gheorghe (Yuri) Berinde, care și-a dublat vârsta de atunci și nerăbdarea să vadă acest pod deosebit de important! Pod ce poate fi construit normal, cu costuri mai mici, pe două benzi sau chiar pe o bandă lată, cu circulație alternativă pe un singur sens. Cele 4 benzi se pot amenaja pe uscat, pe cele două maluri, pentru selecția mijloacelor de transport.
Pentru toate acestea, municipiul Sighet trebuie să fie proprietarul terenurilor aferente din apropierea ”lacului lui Năsui”, unde ar urma să fie amplasate construcțiile ( lângă DN18, la intrarea în Sighet, dinspre Borșa). Dar, acum 3 ani și cred că nici în prezent, Primăria Sighet nu deține documentele de proprietate pe terenurile de acces spre pod și pentru infrastructura necesară!
Pe de altă parte, situată din anul 2000 la 5 km în aval de viitorul pod, puntea istorică din PTF Sighet-Slatina are suprastructura din lemn, material ce trebuie înlocuit după 10 ani!Din 2008, de la ultima reparație capitală, au trecut deja 12!Apoi, podul este deschis cirulației pietonale și autovehiculelor ușoare, sub 3,5 tone și se circulă pe un singur fir, alternativ. Autocarele și TIR-urile pot trece doar pe la Halmeu, la 120 km de Sighet!

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.