Spații de garare, insuficiente la ISU Maramureș

0
82

Aproape jumătate dintre autospecialele Inspectoratului pentru Situații de Urgență Maramureș (ISU) au norma de casare îndeplinită, având o vechime de până la 40 de ani. Cel mai problematic aspect de natură logistică rămâne lipsa spațiilor de garare a tehnicii de intervenție, unele autovehicule noi sunt garate afară, direct sub cerul liber, cu toate că acestea sunt utilizate în intervenție, fapt ce duce la o degradare prematură și accentuată a acestora, după cum a precizat inspector-șef al ISU, colonel Pavel Baltaru.

Cât de vechi sunt dotările pompierilor?

Colonel Pavel Baltaru
Colonel Pavel Baltaru

Oficialii ISU Maramureș au prezentat în cadrul ultimei ședințe a Colegiului Prefectural o analiză cu privire la starea autospecialelor destinate stingerii incendiilor, precum și a mașinilor SMURD aflate în dotare. Din raport reiese că „vechimea autospecialelor pentru stingerea incendiilor variază astfel: cu o vechime de exploatare între 0-10 ani – 38%, 10 – 20 ani – 5%, 20-30 ani – 14%, iar procentul cel mai mare îl reprezintă autospecialele cu o vechime în exploatare între 30-40 ani – 43% (ce au norma de casare îndeplinită). De asemenea, Inspectoratul are în dotare autospeciale SMURD cu o vechime între 1-5 ani – 71% și între 5 – 10 ani – 29%”.
În ceea ce privește gradul de asigurare cu mijloace de protecție, acestea sunt asigurate astfel: cască protecție cu vizor pentru pompieri, în proporție de 60,98%, costum protecție pentru pompieri – 76,02%, cizme scurte din piele cu branț metalic – 68,88%, centuri de siguranță – 61,78%. De altfel, anul trecut, ISU Maramureș a primit în dotare: un autoturism Dacia Logan, cinci ambulanțe tip B 4×4, două ambulanțe tip C, o autoutilitară și trei ambulanțe tip A2 4X2 care au fost predate ulterior Serviciului de Ambulanță Județean (S.A.J.).

Investiții la ISU Maramureș

Pe parcursul anului 2019 s-au efectuat achiziții în valoare totală de 1.596.800 lei, derulându-se aproximativ 850 achiziții directe on-line prin intermediul SEAP și 300 de achiziții directe off-line. Tot în trimestrul IV 2019 s-a derulat și s-a finalizat procedura simplificată pentru atribuirea acordului cadru de prestare servicii de reparații și revizii pentru autovehiculele din parcul auto pentru 18 luni. Acordurile cadru s-au semnat în luna decembrie și vor asigura executarea mult mai rapidă a operațiunilor de mentenanță a autovehiculelor.
Pe parcursul anului 2019 au fost executate și lucrări de amenajare a dispeceratului integrat SAJ, UPU-SMURD, IPJ, IJJ, ISU, STS la sediul inspectoratului. Valoarea totală a creditelor bugetare utilizate a fost de 119.000 lei.
Colonel Pavel Baltaru a mai punctat că principala problemă de natură logistică este cea legată de lipsa spațiilor de garare a tehnicii de intervenție. „Unele autovehicule noi sunt garate afară, direct sub cerul liber, cu toate că acestea sunt utilizate în intervenție, fapt ce duce la o degradare prematură și accentuată a acestora. Pentru înlăturarea acestei disfuncționalități, în cursul anului 2019, a fost elaborat de către Direcția Generală Logistică – Direcția de Proiectare și Consultanță în Construcții, studiul de fezabilitate aferent obiectivului de investiții Garaj autospeciale din elemente de construcție ușoară la Inspectoratul pentru Situații de Urgență «Gheorghe Pop de Băsești» al județului Maramureș, parcurgându-se următoarele etape în vederea realizării efective a acestui obiectiv de investiții”, a spus inspectorul-șef al ISU.
În anul 2019, după multe demersuri la nivel local și central (IGSU), s-a reușit prin execuția lucrărilor de „Reparații curente platformă asfaltată Reședința unității și Detașamentul de Pompieri ʺCpt. Marchiș Adrianʺ Baia Mare, asfaltarea curții interioare și a parcărilor în suprafață totală de 3995 mp și repararea platformei pavate cu piatră cubică având suprafața de 411 mp. Lucrările au fost realizate de către o societate comercială de profil, valoarea finală a lucrărilor executate fiind de 457.333,83 lei (inclusiv TVA), iar perioada de garanție a lucrărilor 60 de luni.
Inspectoratul își desfășoară activitatea în 10 locații, dintre care 3 sunt în administrare proprie și 7 aparțin autorităților locale și județene.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.