Măsuri pentru reducerea numărului de persoane care își desfășoară activitatea simultan în cadrul CJ Maramureș

0
26

În contextul manifestării epidemiei generate de coronavirusul „COVID – 19” și al riscului de contaminare a personalului din aparatul de specialitate al Consiliului Județean Maramureș, a personalului din instituțiile și serviciile publice din subordine, precum și a cetățenilor ce intră în relații cu aceste categorii de personal, președintele CJ Maramureș a emis o dispoziție care prevede măsuri suplimentare de prevenire și combatere a infectării cu coronavirus pentru angajații CJ Maramureș și ai instituțiilor din subordine.

Întreaga corespondență adresată CJ Maramureș, precum și oricărei instituții din subordine se transmite strict prin mijloace electronice sau prin servicii poștale. Se interzice preluarea corespondenței direct de la petiționari, solicitanți sau reprezentanți ai unor persoane juridice, aceștia urmând să fie îndrumați spre utilizarea uneia dintre modalitățile de transmitere a corespondenței prevăzute anterior.
În scopul reducerii numărului de persoane care își desfășoară activitatea simultan în birourile din sediul CJ Maramureș, se stabilește ca programul de muncă să se realizeze în două schimburi începând cu ora 8,00 a fiecărei zile.
La propunerea coordonatorilor de compartimente, pentru reducerea numărului de persoane care își desfășoară activitatea simultan în birourile din sediul CJ Maramureș, se poate stabili un program flexibil pentru fiecare angajat în parte.
Astfel, în scopul reducerii numărului de persoane care își desfășoară activitatea în același timp în birourile din CJ Maramureș și pentru protejarea persoanelor cu grad ridicat de risc, se va proceda la organizarea muncii la domiciliu. Pot beneficia de dreptul de a desfășura munca la domiciliu angajații care se încadrează în următoarele grupe de risc:
a) Persoane cu vârstă mai mare de 60 de ani, care în ultimii doi ani au urmat proceduri de radioterapie și/sau chimioterapie;
b) Persoane cu vârstă mai mică de 60 de ani, care în ultimii doi ani au urmat proceduri de radioterapie și/sau chimioterapie;
c) Persoane cu vârstă mai mare de 60 de ani, care suferă de boli cronice (diabet, cardio-vasculare, renale, hepatice, pulmonare);
d) Persoane cu vârstă mai mare de 60 de ani, care nu prezintă probleme de sănătate;
e) Persoane cu vârstă mai mică de 60 de ani, care suferă de boli cronice sau au fost în concedii medicale în ultimele 6 luni;
f) Persoane, indiferent de vârstă, care suferă de boli/afecțiuni autoimune de orice fel (sistem imu­nitar scăzut), inclusiv alergii medicamentoase, femei însărcinate etc., fără ca această categorie să aibă caracter limitativ;
g) Persoane, indiferent de vârstă, care dețin infrastructura IT necesară, pentru a lucra de acasă și care prin natura muncii lor, își pot desfășura activitatea de la domiciliu, în aceleași condiții.
Aprobarea efectuării muncii la domiciliu se va acorda în ordinea de prioritate a acestor categorii de vulnerabilitate.

Măsuri pentru asigurarea continuității activității personalului CJ Maramureș, în caz de izolare

Măsuri pentru asigurarea continuității activității personalului CJ Maramureș, în caz de izolare
În vederea evitării apariției situațiilor în care mare parte din personal este obligat să stea în autoizolare, după contactul la locul de muncă, cu un caz confirmat de infecție cu coronavirus, planul de continuitate al instituției în timpul epidemiei de Covid-19 are în vedere modul de transmitere și de definiția contactului apropiat, după cum urmează:
– este stabilit că Sars-Cov-2 este transmis de la persoană la persoană printr-un contact apropiat cu un individ infectat, simptomatic, în principal prin picături respiratorii și contact direct/ indirect cu secreții;
– contact față în față cu un caz de Covid-19, la o distanță mai mică de 2 m și pe o durată de peste 15 minute;
– în aceeași încăpere (ex. birou, sală de ședințe) cu un caz de Covid-19, timp de cel puțin 15 minute și de la o distanță mai mică de 2 m;
Managementul instituției, având în vedere aspectele menționate, va planifica modul de lucru la nivelul Consiliului Județean Maramureș, astfel încât acestea să aibă cât mai puține șanse să se întâmple. Vor fi avute în vedere aspecte legate de interacțiunea între turele 1 și 2 de lucru, la intrarea și ieșirea din tură.
Dacă prin respectarea procedurilor de izolare în vigoare, se ajunge la afectarea funcțiilor esențiale ale instituției, contacții apropiați ai unui caz confirmat pot fi izolați la locul de muncă, în condițiile în care:
– Vor purta permanent mască, schimbată la intervale de timp adecvate;
– Vor reduce la minimum, în timp, contactul cu alte persoane și vor păstra distanța de siguranță între persoane, adică mai mult de 1,5 – 2 metri, preferabil vor lucra în camera individuală;
– Vor reduce la minimum utilizarea în comun a unor echipamente sau aparate (ex. tastatură, imprimantă, telefon etc.), precum și a toaletelor comune;
– Vor respecta toate procedurile legate de decontaminarea mâinilor, dezinfecția suprafețelor pe care le ating etc;
– Dacă se pozitivează testele de diagnostic al infecției, vor respecta procedura oficială în vigoare pentru cazurile pozitive;
– Personalul de cură­țenie, care deservește zona de autoizolare (mai ales toaleta), va fi instruit în vederea tehnicii de curățenie/ dezinfecție a suprafețelor și va purta echipament de protecție adecvat, mai ales în zona de grup sanitar unde exista riscul de stropire (mască, ochelari, halat de unică folosință, mănuși menajere, botoși).

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.