Noi lămuriri pentru angajatorii ce dispun șomaj tehnic

0
111

Angajatorii maramureșeni care doresc să beneficieze de fonduri din bugetul asigurărilor de șomaj trebuie să depună documentele necesare prin poșta electronică la AJOFM Maramureș, la adresa de email: ajofm@mm.anofm.ro. Documentele se depun de către angajator în luna curentă pentru plata indemnizației din luna anterioară, respectiv începând cu data de 01.04.2020, iar plata din bugetul asigurărilor pentru șomaj se face în cel mult 30 de zile de la depunerea documentelor. De asemenea, agenții economici pot suna la numerele de telefon: 0262.222.251, interior 230 și 250.

Beneficiarii măsurilor de protecție socială

Oficialii Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Maramureș (AJOFM) precizează că actul normativ privind stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale a intrat în vigoare în 21 martie. Potrivit documentului, pentru perioada suspendării temporare a contractului individual de muncă, din inițiativa angajatorului, indemnizațiile de care beneficiază salariații se stabilesc la 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 75% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 (Legea nr.6/2020), respectiv 5.429 lei.
De aceste prevederi beneficiază salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții: întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, și dețin certificatul de situații de urgență emis de Ministerul Economiei, Energiei și Mediului de Afaceri; reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor.

Documente necesare pentru șomajul tehnic

Angajatorii pot beneficia de plata indemnizației pentru șomajul tehnic doar pentru 75% dintre angajații care au contracte individuale de muncă active la data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență. Pentru acești angajatori, plata indemnizației pentru șomajul tehnic se va realiza în baza următoarelor documente: declarație pe propria răspundere din care să reiasă faptul că angajatorul înregistrează o diminuare a încasărilor din luna anterioară depunerii declarației pe propria răspundere, cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020, și că nu are capacitate financiară pentru a plăti toți salariații; cerere semnată și datată de reprezentantul legal; lista persoanelor care urmează să beneficieze de această indemnizație, asumată de reprezentantul legal al angajatorului.
Termenul de plată și declarare a obligațiilor fiscale (impozitul pe venit, contribuția de asigurări sociale de stat și contribuția de asigurări sociale de sănătate) este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de șomaj.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.