În Maramureş • Peste 15.000 contracte de muncă suspendate

0
43

Măsurile drastice luate de Guvern în această perioadă pentru limitarea răspândirii infectării cu virusul Covid-19 afectează grav piața muncii din întreaga țară. Numeroși angajatori au decis să își suspende temporar activitatea și să intre în șomaj tehnic. La nivelul județului Maramureș, au fost raportate până marți, 31 martie, 15.856 de contracte individuale de muncă.

Dintre acestea, cele mai multe, respectiv 9.928 au fost suspendate, conform art.52, alin 1, litera C în cazul întreruperii sau suspendării temporare de activitate, fără încetarea raportului de muncă, alte 116 contracte au fost suspendate în baza art. 52, alin. 3 în cazul întreruperii sau suspendării temporare a activității pe motive economice, iar 54 de contracte au fost suspendate cu acordul părților. Alte 10 contracte au fost suspendate pe motiv de carantină, iar 111 documente pe motiv de forță majoră.
La nivel național, figurează 498.778 de contracte individuale de muncă suspendate, din care 130.442 în industria prelucrătoare, 90.356 în domeniul hotelier și al restaurantelor, iar 81.695 în domeniul comerțului cu ridicata și amănuntul. Conform raportărilor centrale, alte 111.340 de contracte au încetat, dintre acestea 22.121 din domeniul comerțului cu ridicata și amănuntul, precum și din categoria: reparații autovehicule și motociclete, 19.612 contracte din industria prelucrătoare, iar 14.072 în construcții.
Pentru a mai atenua puțin din efectele negative ale încetării sau suspendării contractelor de muncă, Guvernul României a decis să sprijine salariații angajatorilor aflați în șomaj tehnic prin acoperirea integrală a fondurilor aferente. Astfel, angajatorii care au salariați prin Contracte Individuale de Muncă (CIM) și pe care i-au înregistrat în REVISAL ca intrând în șomaj tehnic se vor adresa Agențiilor județene pentru ocuparea forței de muncă din județul în care angajatorul are sediul social. Celelalte persoane, care au alte forme de angajare (PFA, drepturi de autor etc.), se vor adresa Agențiilor județene pentru plăți și Inspecție Socială din județul în care au înregistrat activitatea. Întreaga comunicare între solicitanți și instituțiile vizate, respectiv solicitările și depunerea documentelor, se face prin poșta electronică.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.