Alimente cu probleme, reclamate la Protecția Consumatorilor Maramureș

0
54

Goana după alimente din supermarketurile maramureșene a scos la iveală și probleme în privința produselor cumpărate. Astfel, unii consumatori maramureșeni au descoperit alimente cu abateri, expirate. În plus, în unele situații, prețurile de la raft nu coincideau cu cele de la casă. Acestea au fost câteva dintre problemele semnalate luna trecută la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș.

Atenție la alimente!

În total au fost primite 10 reclamații pe produse alimentare. Comisarii de la Protecția Consumatorilor recomandă cumpărătorilor să fie vigilenți în privința termenului de valabilitate și la calitatea produselor pentru a nu se confrunta cu probleme. Dacă totuși sunt descoperite abateri, consumatorii sunt încurajați să facă sesizări la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș.

Servicii turistice cu bucluc

Alte reclamații au vizat serviciile turistice. Au fost persoane care au cerut contravaloarea călătoriei după ce zborurile cu avionul au fost anulate. De asemenea, au existat cazuri în care cetățenii și-au făcut rezervări de vacanță la pensiuni din Maramureș. Din cauză că acestea au fost închise ca urmare a declarării stării de urgență, turiștii au cerut restituirea banilor achitați, dar proprietarii au refuzat acest lucru. Unii au încercat să îi penalizeze pe turiștii care au avut o asmenea doleanță. Șeful de la Protecția Consumatorilor Maramureș, Dacian Manoliu, atrage atenția că astfel de practici sunt ilegale.
″Dacă unitățile de cazare au fost închise nu ai ce face, e obligatoriu să restitui banii. Dacă nu ai prestat un serviciu nu ai dreptul să încasezi banii de la client. Proprietarii sunt obligați să returneze contravaloarea sumelor achitate pentru cazare″, a spus Dacian Manoliu.

Scumpiri exagerate

Probleme au fost și cu comenzile online. Practic, în momentul în care le-a venit acasă coletul, clienții au constatat că lipseau diferite componente ale produselor. De exemplu, mobilierul nu avea toate șuruburile sau nu exista un picior la masă. Serviciile la utilități au constituit și ele obiectul unor reclamații. Oamenii au semnalat că le-au venit facturi prea mari la apă, energie electrică sau gaz. Au mai fost înregistrate sesizări pe serviciile de telefonie și internet.
Nu au scăpat nereclamate nici produsele dezinfectante. Mai exact, prețul exagerat al acestor produse i-a nemulțumit pe cumpărători. Oficialii de la Protecția Consumatorilor avertizează însă că instituția lor nu se ocupă de reglementarea prețurilor, ci doar Consiliul Concurenței are acest drept de a interveni atunci când sunt observate scumpiri nejustificate sau exagerate.
Cei care doresc să facă reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș pot suna la numărul de telefon: 0262.218.887 în intervalul orar 8-16.30 sau pot scrie la adresa reclamatii. maramures@anpc.ro.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.