Vești bune în vreme de pandemie • Proiect al colegiului din Cavnic – „poveste de succes” la nivel european

0
1181

Proiectul Erasmus+ „Feed4Saving” – implementat de Colegiul Economic „Pintea Viteazul” din Cavnic în perioada 2016-2018 – a fost declarat „poveste de succes” de către un grup de experți din cadrul Direcției Generale pentru Educație, Tineret, Sport și Cultură a Comisiei Europene.

• proiecte europene, din 2007

Coordonatorilor proiectului li s-a transmis faptul că „proiectul s-a distins prin impactul generat, rezultatele sale ino­vatoare și demersul creativ fiind astfel o sursă de inspirație pentru alte proiecte”. Selecția s-a realizat pe baza unor criterii riguroase privind calitatea, relevanța și rezultatele proiectului. „Colegiul Economic „Pintea Viteazul” Cavnic implementează proiecte europene din 2007, în mod continuu și de-a lungul anilor proiectele noastre au fost premiate de mai multe ori – spre exemplu am câștigat „European Language Label” în 2012 cu un proiect Comenius. Este prima dată când eforturile noastre sunt recunoscute la nivelul Comisiei Europene și sunt impresionat de acest lucru și, totodată, mândru de echipa care a desfășurat proiectul”, a declarat prof. dr. Marin Borcut, directorul Colegiului Economic „Pintea Viteazul” Cavnic.

Proiectul „Feed4Saving”, derulat între anii 2016-2018, a apărut din nevoia de a oferi școlilor instrumente concrete pentru a preveni sau pentru a interveni în cazurile de abandon școlar. Ca obiective specifice, proiectul și-a propus: îmbunătățirea performanței școlare a elevilor, oferindu-le acestora abilități practice în patru domenii (limba engleză, cu accent pe comunicare, științe, domeniul artistic și artă culinară) în opt școli europene, pentru o perioadă de doi ani; creșterea implicării și motivației elevilor de a frecventa școala prin implementarea unor instrumente eficiente de auto-conștientizare și evaluare pe parcursul duratei proiectului; reducerea gradului de absenteism cu cel puțin 5% în rândul elevilor din grupul țintă; îmbunătățirea abilităților profesorilor care lucrează cu elevi expuși riscului de abandon școlar, oferindu-le metodologii inovatoare menite să stimuleze motivarea și implicarea elevilor.

• colecție de metode non-formale pentru lecții mai atractive

Alături de Colegiul din Cavnic, care a îndeplinit rolul de coordonator european, au mai fost implicate în proiect școli din: Grecia, Franța, Italia, Portugalia, Spania și Turcia, însumând, astfel, opt unități de învățământ partenere. Pe parcursul celor doi ani, elevii și profesorii din aceste școli au fost angrenați în activități precum: „Biblioteca vie” cu invitați din comunitate, ateliere de lucru folosind metode non-formale pentru dezvoltare personală, dezvoltarea abili­tă­ților de comunicare, teambuilding și dezvoltarea empatiei și toleranței, lecții pentru dezvoltarea abilităților de comunicare ale elevilor în limba engleză și pentru transmiterea/achiziționarea vocabularului specific domeniului artei culinare, studiul teoriei „frumuseții ideale” a lui Fibonacci, realizarea plating-ului respectând acest principiu, studiul regulilor de etichetă la masă – activități legate de aranjarea mesei, studierea ingredientelor și preparatelor specifice, realizarea de preparate culinare tradiționale, crearea de preparate noi, filmarea rețetelor, shadow days în restaurante locale. Ca rezultat final, proiectul are o colecție de metode non-formale pentru lecții mai atractive denumită „Boost your class!”.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.