Serviciile turistice, cel mai des reclamate la Protecția Consumatorilor în ultimele luni

0
24

Serviciile turistice și neconformități legate de telefonie sunt printre cele mai multe probleme reclamate la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș (CJPC). Numai în luna iulie au fost primite 150 de sesizări, cu 50 % peste media lunară a reclamațiilor înregistrate la Protecția Consumatorilor.
Comisarul-șef adjunct al CJPC Maramureș, Dacian Manoliu, a declarat că în luna mai, pe produse nealimentare au fost semnalate 74 de reclamații, în iulie, 90 de sesizări, iar în iulie, 150 de cetățeni s-au declarat nemulțumiți de calitatea unor produse sau servicii. Astfel, cetățenii au reclamat probleme cu serviciile de telefonie mobilă, dar și cu serviciile de utilități: apă, energie electrică. Multe probleme au fost și în legătură cu mobilierul achiziționat. De asemenea, neconformități au fost semnalate și la piscine. De exemplu, au existat situații în care copiii s-au agățat de tobogane, motiv pentru care operatorul economic a fost amendat.
În topul reclamațiilor, multe au avut ca obiect serviciile turistice. Practic, oamenii au plătit pentru cazare, și-au făcut rezervări, dar nu au mai avut posibilitatea să fie primiți în unitățile turistice, așa că și-au cerut banii înapoi. Agenții economici au încercat să le reprogrameze perioada de cazare, dar clienții au refuzat, cerând restituirea integrală a sumelor achitate. Comisarii de la Protecția Consumatorilor atrag atenția că operatorii economici sunt obligați să dea banii înapoi pentru serviciile ce nu au putut fi prestate.
În luna august, nemulțumirile s-au mai diminuat. În general, problemele sunt similare; cu abonamentele de telefonie mobilă, termopane, motocoase cu defecțiuni. O sesizare mai aparte a venit din partea unei familii care a plătit în avans sumele pentru internarea unui bărbat într-un cămin de bătrâni privat. Persona în cauză a decedat înainte de a mai apuca să ajungă în unitatea respectivă, așa că oamenii și-au cerut sumele achitate, ceea ce e dreptul lor, a explicat Dacian Manoliu.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.