Linii ferate, lăsate în uitare

0
94

Mai bine de 40 de linii secundare de cale ferată, cu un total de peste 1.700 km au fost închise în ultimii 30 de ani la nivel național. În contextul în care țările dezvoltate investesc în transportul feroviar, în România, învestițiile în acest sector sunt nesemnificative.
Dovadă: infrastructura degradată.
Un top al poveștilor triste de pe calea ferată ne arată că și în Maramureș există două linii la care s-a renunțat total în urmă cu ceva timp.
Pe linia 410 Vișeu de Jos – Borșa (23 km), în 1989 erau 5 trenuri pe sens care făceau cam 35 de minute, iar în 1996 erau 4 trenuri pe sens, dar durata călătoriei a crescut cu 20%. În 1997 linia a fost închisă. În anii 1980, pe linia 411 Sighetu Marmației – Câmpulung la Tisa (12 km), erau 4 trenuri pe zi pe sens pe linia cu ecartament larg, iar în 1993 erau 5 trenuri pe sens pe această linie de la frontiera cu Ucraina.
Până în 2006 au circulat trenuri de călători, iar în Mersul Trenurilor, tronsonul figura pe linia 423 care începea în Ucraina și se termina în Ucraina. Astfel, linia 423 Berlibas – Valea Vișeului – Sighetu Marmației – Câmpulung la Tisa – Teresva, 63 de km, cu trei trenuri pe săptămână de la Sighet la Teresva și unul pe zi de la Berlibas la Sighet.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.