🕮 Lecții de învățat 🕮 Vitaminele din… mămăligă

0
125

Considerată pe vremuri mâncarea săracului, banala mămăligă își dovedește reale virtuți. Mai ales în ceea ce privește conținutul de vitamine. Porumbul fiind renumit pentru abundența de acizi grași nesaturați, hidrocarburi, amidon, albumine, multe vitamine din grupa B, vitamina E, vitamina K, fier, fosfor, magneziu, zinc, potasiu și fibre.
Să adăugăm că porumbul este tratamentul ideal pentru persoanele care suferă de dereglări intestinale, având efect emolient și de calmare a mucoasei intestinale. Iar dacă mai știm că furnizează un conținut proteic ridicat, ne gândim la binefacerile mămăligii asupra afecțiunilor renale cronice.
Beneficiile mămăligii merg până într-acolo încât specialiștii în alimentație vorbesc despre efectul binefăcător al mămăligii asupra stresului. Asta datorită conținutului de vitamine de tip B, care ajută la func­ționarea sistemului nervos, a mușchilor, a inimii, la producerea de globule roșii… Așa că dacă obișnuiți să mân­cați frecvent mămăligă scăpați de stres.
Mămăliga este recunoscută și pentru faptul că are legătură cu vitamina E. Care luptă împotriva artritei, scade nivelul colesterolului, reducând astfel riscul de ateroscleroză, sau infarct. Mămăliga nu este străină nici în ceea ce privește reducerea acidității. Iar dacă ne gândim la dietă, e bine de știut că existența carbohidraților dă energie și nu permite depunerea grăsimilor.
Deci e simplu: Mâncați mămăligă!

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.