La Botiza, Program afterschool finanțat printr-un proiect european

0
290

• copiii din cadrul programului vor primi în fiecare zi un pachet de hrană și o sumă de bani ca subvenție

„Dezvoltare comunitară integrată în localitatea Botiza“, un proiect cofinanțat din Fondul Social European, a fost lansat, iar unul dintre obiectivele specifice este reducerea fenomenului de abandon școlar pentru 39 de elevi din comunitatea marginalizată prin programe tip “școală după școală”. Beneficiarul proiectului este comuna Botiza, iar parteneri sunt Școala Gimnazială și Asociația „Angels Garden“. Perioada alocată derulării: 17 august 2020 – 30 aprilie 2023.

• O nevoie foarte mare de servicii educaționale

Potrivit proiectului, la nivelul comunei Botiza, există persoane care se confruntă cu probleme legate de lipsa locurilor de muncă, trăiesc la limita sărăciei și nu beneficiază de servicii sociale și educaționale. Se constată, astfel, necesitatea unor intervenții integrate și identificarea unor surse de finanțare la nivelul acestor comunități care să permită autorităților publice locale soluționarea problemelor acestora. Totodată, în comunitatea marginalizată vizată, nu se acordă importanța cuvenită asigurării unui nivel educațional adecvat, principala preocupare a adulților, dar și a copiilor de vârstă școlară fiind aceea de a-și procura mijloacele minime de existență. Astfel, există o nevoie foarte mare de servicii educaționale, de a învăța o meserie (programe de ucenicie) și de programe de prevenire a abandonului școlar în rândul copiilor. Grupul țintă este format din 251 de persoane (39 elevi si 212 adulți), persoane aflate în risc de sărăcie sau excluziune socială din teritoriul acoperit de Strategia de dezvoltare comunitară integrată în localitatea Botiza, care beneficiază de servicii integrate.

• Laptopuri pentru desfășurarea de activități informatice în cadrul
afterschool-ului

Așadar, întrucât unul dintre obiectivele specifice ale proiectului este reducerea fenomenului de abandon școlar pentru 39 de elevi din comunitatea marginalizată, participanții la programele remediale vor fi selectați dintre acei copii din cadrul comunitaților vizate ce înregistrează rezultate școlare scăzute, o prezență redusă la ore și o participare pasivă și limitată în cadrul lecțiilor predate de către învățători/ profesori, având astfel un risc ridicat de eșec școlar. Programele remediale la care vor participa elevii selectați vor viza însușirea cunoștințelor de bază de citire și de matematică, dar nu numai. Beneficiile acestor programe remediale constă în adaptarea nivelului de acumulare a cunoștințelor la ritmul de învățare al fiecărui elev în parte. În vederea încurajării participării active la orele organizate în cadrul programelor remediale, dar și pentru a rezolva problemele de natură materială ce ar putea împiedica prezența la orele de afterschool, copiii din cadrul programului vor primi în fiecare zi un pachet de hrană și o sumă de bani ca subvenție. De asemenea, pentru a soluționa problema accesului limitat al copiilor la cunoștințe IT, în cadrul proiectului se vor achiziționa laptopuri pentru desfășurarea de activități informatice în cadrul afterschool-ului.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.