Elevi din Sighet și Borșa, la mobilitate în Lisabona

0
415

13 elevi de la Liceul Tehnologic Forestier Sighetu Marmației și o elevă de la Liceul Borșa participă, în această perioadă, în Lisabona, la ultima mobilitate din cadrul proiectului Erasmus+ „Educație și formare profesională pentru turism de calitate în Maramureș și UE”, implementat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene și coordonat de Colegiul Economic „Pintea Viteazul” Cavnic (responsabil proiect, prof. Adina Costinar).

„Mobilitatea în Portugalia este, pentru mine, o mare oportunitate de a mă dezvolta. Am efectuat practică la un hotel de 4 stele, unde am învățat multe lucruri noi în domeniul meu de pregătire. Personalul hotelului mi s-a părut foarte deschis, toți au fost înțelegători și răbdători cu mine și colegii mei. Întregul program al mobilității este foarte complex – se îmbină activități de pregătire în turism cu activități culturale (vizitarea celor mai importante obiective turistice din Lisabona și împrejurimi). Mie, personal, mi-a plăcut cel mai mult turul stadionului Benfica pentru că sunt microbist de mic copil, iar această echipă este una de succes în competițiile europene”, explică Alexandru Cheresteși, unul dintre elevii participanți. Această ultimă mobilitate se desfășoară până în 25 iunie. „Trecând prin această experiență unică, pot să afirm că mi-ar plăcea să lucrez în domeniu în viitor, chiar dacă aș începe de jos și, în timp, să îmi construiesc o carieră. În cadrul acestei mobilități, mi-am îmbună­tățit abilitățile lingvistice și mi se pare acum mult mai simplu să interacționez cu turiștii folosind limba engleză”, subliniază și Tinela Gherman, o altă elevă participantă. Beneficiar al acestui proiect este consorțiul VET4Tourism&Maramures, iar membri în consorțiu sunt: Liceul Borșa și Liceul Tehnologic Forestier Sighetu Marmației. Derulat pe o perioadă de trei ani (prelungit din pricina pandemiei), proiectul a vizat elevii din clasa a X-a din învățământul liceal tehnologic și școala profesională cu domeniul de pregătire Turism și Alimentație, inclusiv elevi cu oportunități reduse, provenind din categorii defavorizate. Acesta a răspuns nevoilor de dezvoltare personală și profesională ale participanților și nevoii instituționale comune, la nivel de consorțiu, de a consolida calitatea, atractivitatea și relevanța pentru piața muncii, a educației și formării profesionale oferite de aceste unități de învățământ.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.