Primăriile au obligația să răspundă la reclamații, în scris

0
60

Prefectura Maramureș a emis o circulară în atenția instituțiilor și autorităților publice locale în care le solicită să soluționeze corect și la timp petițiile și cererile persoanelor fizice și juridice.
Conform legii, orice instituție este obligată să răspundă solicitanților care depun petiții în termen de cel mult 30 de zile sau de cel mult 45 de zile de la data înregistrării, în cazul unor petiții consecutive, termenul curgînd de la data primei înregistrări.
Autoritățile și instituțiile publice au obligația să răspundă în scris, la solicitarea informațiilor de interes public, în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile, în funcție de complexitatea, volumul lucrărilor și de urgența solicitării. Dacă durata necesară pentru identificarea informației publice solicitate depășește 10 zile, răspunsul trebuie comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiția înștiințării acestuia în scris despre acest fapt, în termen de 10 zile.
Refuzul comunicării informațiilor solicitate trebuie motivat și comunicat în termen de 5 zile de la primirea petițiilor sau cererilor. Răspunsurile transmise petenților trebuie să fie clar fundamentate și lămuritoare, indiferent dacă sînt favorabile sau nefavorabile.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.