Jocuri, poveşti animate şi aplicaţii, create de elevii din Cavnic

0
127

Patru elevi (Borcut Luca, Cristea Ionuţ, Nan Alexandru şi Mate-Sabou Alexandro) şi doi profesori (Brana Cristiana şi Mereuţ Mirela) de la Colegiul Economic ”Pintea Viteazul” Cavnic au participat, între 22 şi 26 noiembrie, la o activitate de învăţare transnaţională, în Canakkale, Turcia. Mobilitatea a fost prilejuită de proiectul ”Code yourself into English”, un parteneriat strategic Erasmus+, finanţat de Comisia Europeană.

Pe parcursul şederii în Turcia, au avut loc întâlniri cu profesorii şi elevii implicaţi în proiect, a fost bifat un tur al şcolii-gazdă (Vahit Tuna Anadolu Lisesi) şi s-au desfăşurat activităţi integrative pentru participanţi – board games, dansuri tradiţionale. „Am ales să particip la această activitate transnaţională pentru a-mi consolida cunoştinţele la nivel informatic şi lingvistic, pentru a putea să socializez cu alţi elevi, să aflu despre învăţământul din alte ţări, despre stilul lor de viaţă. Prin activităţile din Turcia am reuşit să creez, prin programare, jocuri, poveşti animate, aplicaţii. Mi-am dezvoltat cunoştinţele de programare şi, de asemenea, am reuşit să depăşesc un obstacol personal – vorbirea limbii engleze în public sau cu persoane noi. Am învăţat să am răbdare şi să acord atenţie şi celor mai mici detalii dacă vreau să iasă ceva foarte bine”, a mărturisit, la întoarcere, elevul Ionuţ Cristea. De asemenea, activitatea de învăţare transnaţională a cuprins şi ateliere de lucru: exersare joc Minecraft pe code.org, activitate practică pe baza poveştii oraşului Troia (Golden Apple), prezentarea şi exersarea jocurilor propuse pe diverse teme (mâncare, părţile corpului, şcoala, coding), prezentare şi votare infografice pe tema Future Jobs, realizarea de material de promovare a programării pe code.org (booklet). „Activitatea de învăţare transnaţională din Turcia a reprezentat o provocare, fiind pentru prima oară implicată într-un astfel de proiect. Cu toate acestea, am pornit cu încredere că va fi o experienţă de neuitat, atât pentru mine, în calitate de profesor, dar şi pentru elevii implicaţi. Descoperirea unor intrumente digitale noi de programare, realizarea şi prezentarea unor materiale cu ajutorul acestora, vizitarea unor locuri cu o încărcătură istorică puternică au fost câteva dintre experienţele trăite. Aşadar, prin colaborare, socializare şi implicare activă, acestă activitate ne-a oferit prilejul de a mai urca o treaptă în procesul atât de natural şi necesar al progresului şi al evoluţiei noastre”, a subliniat prof. Cristiana Brana. Nu în ultimul rând, elevii şi profesorii au participat şi la ore de curs şi au întreprins o vizită de documentare la Nara Technology şi Technopark. Proiectul amintit urmăreşte să crească cu 10% gradul de utilizare şi integrare a instrumentelor IT în cadrul orelor de limba engleză, să dezvolte abilităţile digitale ale elevilor şi profesorilor pentru o mai bună integrare într-o societate digitalizată şi să creeze oportunităţi de a dezvolta şi aplica metode de predare inovatoare pentru limba engleză (predată ca limbă străină).

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.