Lucrări la rețeaua primară și secundară în infrastructura feroviară

1
104

Pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică proiectul de Hotărâre a Guvernului privind aprobarea Planului Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii de transport pentru perioada 2020-2030.
Conform proiectului, “nevoia de finanțare pentru toate sectoarele de transport din România pentru următorii zece ani este de 72,77 miliarde de euro, din care 20,63 miliarde de euro pentru infrastructura feroviară și 10,7 miliarde de euro pentru metrou”. În ce privește infrastructura feroviară, în planurile oficialilor din minister se regăsește o majorare a sumelor destinate căii ferate față de varianta inițială a Planului investițional. Cei de la Club Feroviar spun că proiectul prevede investiții ce vizează rețeaua primară, dar și lucrări la rețeaua secundară. Cele șapte proiecte propuse în cadrul rețelei feroviare secundare au o lungime totală de 1.271 km și un cost estimat de aproximativ 3,4 miliarde de euro. Între aceste proiecte se regăsește și legătura Oradea-Satu Mare-Baia Mare-Dej, unde pe o lungime de 326 km sunt avute în vedere reînnoiri. Un capitol separat în cadrul Planului investițional în infrastructură 2020-2030 este dedicat proiectelor feroviare incluse în Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Pe lista proiectelor la acest capitol figurează legătura dintre Apahida-Dej-Baia Mare-Satu Mare, unde se vor face intervenții pe 321 km, iar la stațiile Bușag și Vișeu de Jos e vorba despre lucrări de electrificare. Planul mai prevede achiziții de trenuri, dar și reînnoiri de vagoane.

1 COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.