Evelyne Cuşner, organizatoarea Balului Inimilor

0
1771

Evelyne Cuşner are 24 de ani. După ce a absolvit Liceul de Arte din Baia Mare, s-a înscris la facultate în Cluj. A urmat un master în Monaco, de unde s-a întors recent, după ce şi-a finalizat studiile. Evelyne Cuşner este membru fondator al Rotaract Team. Cu entuziasmul specific tinereţii, Evelyne Cuşner vrea să se implice acum în diferite activităţi menite să vină în sprijinul semenilor. Aşa a ajuns să „preia frâiele” organizării ediţiei din acest an a Balului Inimilor. În cadrul evenimentului, se vor strânge fonduri ce vor fi direcţionate către Centrul de Transfuzii Sanguine Baia Mare.

R: Ai lipsit o perioadă din Baia Mare. De unde vii?
E.C.: Tocmai m-am întors din Monaco, unde am urmat un curs de master în management de lux pe bunuri şi servicii.
R: Care este legătura ta cu Rotaract Team?
E.C.: La 18 ani, am fondat clubul Rotaract Team Baia Mare, sunt membru fondator, activez de şase ani în acest domeniu, iar din 2016-2017, voi fi viitorul preşedinte al clubului.
R: Cu ce activităţi te ocupi în cadrul clubului?
E.C.: În cadrul clubului, noi ne ocupăm cu diverse activităţi de conştientizare a populaţiei pe partea de filantropie, dar totodată încercăm să ne îndreptăm atenţia şi spre formarea de lideri şi către mobilizarea tinerilor în comunitate. Unul din rolurile noastre este acela de a dezvolta activitatea civică în comunitatea în care trăim.
R: Ce eveniment pregătiţi pentru sfârşitul acestei luni?
E.C.: Balul Inimilor face parte din cadrul campaniei „Donează sânge. Salvează vieţi”. Această campanie am început-o în urmă cu aproximativ trei ani, în Baia Mare, aceasta fiind o campanie de conştientizare a populaţiei cu privire la importanţa donării de sânge şi totodată o campanie prin care încercăm să sporim încrederea şi confortul donatorului în momentul în care ajunge la Centrul de Transfuzie Sanguină. Datorită faptului că această campanie urmează să fie implementată la nivel naţional şi de alte cluburi Rotaract din ţară, am decis că este momentul să marcăm acest fapt într-un mod simbolic, scoţând în evidenţă aportul nostru în acest domeniu. Astfel, miercuri, 17 februarie, am aşezat pe peretele Centrului de Transfuzii o plăcuţă pe care sunt inscripţionate numele proiectului, sigla Rotaract Team şi îndemnul nostru la a salva vieţi.
R: Aţi şi donat sânge?
E.C.: Da, împreună cu colegii mei, am fost la donat de sânge. A fost prezent întregul club.
R: Eşti organizatoarea Balului Inimilor. Cum e să te afli într-o astfel de postură?
E.C.: Este o adevărată provocare şi o încântare în acelaşi timp, dat fiind faptul că m-am întors de puţin timp în oraş. Pot să spun că, din păcate, nu am reuşit să fiu informată cu toate momentele şi toate contactele, dar am avut foarte mult sprijin din partea echipei şi pot mărturisi că sunt plăcut surprinsă de cum merg lucrurile. Ne mobilizăm mai bine decât aş fi crezut. Anul trecut am fost doar invitată la bal, având în vedere că am venit în vacanţă, de la Monaco, unde am studiat.
R: Cum v-aţi gândit să-l concepeţi?
E.C.: Balul Inimilor a devenit o tradiţie. Anul acesta, în 2016, suntem la a doua ediţie. Ideea a venit datorită faptului că în cluburile Rotary, Rotaract, ideea de bal este comună. Practic, este organizat câte un bal pe an, cu diverse grupuri ţintă. Dat fiind că noi avem această campanie cu donare de sânge, ne-am gândit că unul dintre imboldurile pentru a trimite oamenii la donat şi pentru a spori confortul donatorilor ar fi acela de a organiza ceva frumos, un eveniment cultural şi artistic, filantropic, în oraşul Baia Mare. În acest an, ne centrăm atenţia tot asupra Centrului de Transfuzii, la fel ca anul trecut, acesta fiind un eveniment caritabil, cu strângerea de fonduri pentru Centrul de Transfuzii.
R: Unde vor merge banii strân­şi în cadrul evenimentului?
E.C.: Toţi banii strânşi în cadrul balului vor merge către Centrul de Transfuzii. În anul 2015, am reuşit să strângem suficienţi bani pentru reabilitarea a două grupuri sanitare din cadrul centrului. Anul acesta, urmează să ne concentrăm atenţia asupra holului de primire şi să încercăm să modernizăm puţin designul interior.
R: La ce invitaţi speciali v-aţi gândit pentru ediţia actuală?
E.C.: Anul acesta ne dorim o prezenţă mai mare din partea comunităţii băimărene, dorim să le oferim şi nişte momente inedite în cadrul evenimentului nostru. Astfel încât pot să spun că Gaşca de Acasă va fi prezentă într-un concert în două etape. Trupa va sta cu noi pe parcursul întregii seri. Prezentatorul nostru este Dan Carpov. Ansamblul Naţional Folcloric Transilvania se va alătura cu un moment artistic tradiţional. Diverşi artişti din comunitatea băimăreană îşi vor aduce contribuţia, fie în cadrul unor momente artistice, fie în cadrul tombolei pregătite pentru participanţi. Cu tombola sperăm să mai strângem nişte bani care vor merge în cuantumul fondurilor pentru centru.
R: Cine poate participa la bal şi cum trebuie să procedeze?
E.C.: Invitaţia e deschisă pentru întreaga comunitate băimăreană. Noi aşteptăm cât mai mulţi oameni să fie prezenţi, cel puţin 180 de oameni sperăm să fie alături de noi. Se percepe o taxă de participare, deoarece trebuie să strângem bani pentru Centrul de Transfuzii. Taxa de participare este de 200 de lei pentru o persoană şi 300 de lei se percepe pentru un cuplu. Balul se va desfăşura la Casa Crişan, în data de 27 februarie, de la ora 20.
Mulţumim!

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.