Afaceri de succes din Maramureş au fost incluse într-un catalog inedit dedicat brandurilor locale. Au fost vizate în principal brandurile de firmă, nu cele generice şi anonime cu care se identifică Maramureşul. Proiectul „Făcut în Maramureş” este un proiect cultural finanţat de Ministerul Culturii, prin programul CultIN 2016, şi este realizat de Asociaţia Pro Maramureş.”Lumea poate afla din paginile catalogului că Maramureşul nu are doar tradiţii, colinde şi pălincă, ci şi proiecte antreprenoriale de anvergură naţională şi internaţională. De exemplu, unul dintre eroi şi-a început ucenicia la 10 ani, iar acum este recunoscut în ţară ca «doctor de monumente», iar altul a inovat într-un domeniu în care te gândeşti că nu se mai poate face nimic nou, mai ales într-o meserie a cărei istorie datează de peste 8.000 de ani”, a declarat preşedintele Asociaţiei Pro Maramureş, Dumitru Mariş. Catalogul creatorilor locali de branduri a fost realizat în urma unei selecţii la care au contribuit consumatori independenţi, specialişti locali din domeniul creativ (agenţii de creaţie, grupuri, persoane active la nivel local în domeniul branding-ului sau conexe), dar şi membrii Asociaţiei Pro Maramureş, în calitate de iniţiatori ai proiectului. Poveştile creatorilor şi proprietarilor unor cunoscute branduri din Maramureş sunt mediatizate gratuit cu scopul de a contribui la creşterea industriilor creative. În acest sens, distribuţia catalogului se va face gratuit. “Mediatizarea poveştilor de succes în care eroii sunt creatorii din spatele brandurilor stimulează mândria locală şi spiritul de competitivitate la nivel profesional, duce la formarea unui sentiment de solidaritate, reflectat inclusiv în reorientarea obiceiurilor de consum, conduce la creşterea ponderii sectorului creativ în economie şi, nu în ultimul rând, conştientizează publicul despre ideile, conceptele, inovaţia care le influenţează până la urmă calitatea vieţii”, a mai explicat Dumitru Mariş. În cadrul proiectului au fost puse bazele unui hub creativ local, din care fac parte proprietari şi creatori de branduri, designeri, copywriteri, dar şi specialişti în marketing şi comunicare. Prin intermediul comunităţii creative înfiinţate se doreşte permanentizarea unor astfel de acţiuni, dar şi iniţierea de noi proiecte cu impact la nivel local sau regional.