Activitate de învăţare transnaţională în Spania

0
379

O delegaţie a Colegiului Economic “Pintea Viteazul”, formată din 4 eleve şi 2 profesori, s-au aflat timp de aproape o săptămână în Spania, în Pairporta, la liceul partener într-un proiect Erasmus+. Cu această ocazie, au fost derulate mai multe activităţi: de la ateliere de lucru pe diverse teme, de dezvoltare personală, dezvoltarea stimei de sine, comunicare, exprimare artistică până la şedinţe de proiect, prezentări şi discuţii despre strategiile privind prevenirea abandonului şcolar şi prezentarea rezultatelor chestionarului aplicat unui grup ţintă format din 240 de elevi din cele 8 instituţii implicate în proiect.

Opiniile participanţilor

În cadrul întâlnirii s-a reuşit identificarea metodelor non-formale care se pot aplica la diverse materii şcolare şi s-a realizat un schimb de bune practici pe tema prevenirii abandonului şcolar. Pe de altă parte, participanţii s-au familiarizat cu cultura spaniolă, cu sistemul de învăţământ din Spania, şi-au îmbunătăţit abilităţile de comunicare în limba engleză şi au legat prietenii. „Fiind una din participantele la activitatea de învăţare din Franţa, am avut şansa să experimentez diverse activităţi non-formale foarte interesante, în cadrul cărora am interacţionat cu elevi din celelalte ţări. Îmi pare bine că am legat noi prietenii, care sunt sigură că vor dura”, a spus una dintre elevele participante, Mălina Balog. O altă elevă a remarcat că „am avut şansa de a fi găzduită de o familie minunată – nişte oameni deschişi, iubitori şi glumeţi. Era o atmosferă atât de plăcută în casă şi s-au comportat atât de frumos cu mine încât mă simţeam ca şi cum aş fi acasă.” Şi dascălii s-au arătat mulţumiţi de faptul că au dobândit noi cunoştinţe despre un altfel de sistem educaţional, precum şi despre metodele prin care se poate evita ca elevii să părăsească şcoala. „În urma schimbului de bune practici pe tema prevenirii abandonului şcolar mi-am dat seama că şcoala din Spania este într-adevăr acea valoare adăugată a proiectului nostru. Programul prezentat de ei, Pygmalion, are un real succes nu doar în şcoala lor, ci peste tot în Spania, fiind un program recunoscut de UNESCO. Scopul programului este de a-i face pe elevi să vină cu plăcere la şcoală şi, în acest sens, elevii care fac parte din program au un mentor sau tutore din rândul elevilor mai mari, care îi ajută. Mi-a plăcut atât de mult ideea acestui program încât voi propune să fie implementat şi la noi în şcoală”, a spus profesoara Claudia Stoica.

Despre proiect

Activităţile derulate de elevi şi de profesori fac parte din proiectul „Feed4Saving”, un parteneriat strategic dezvoltat de opt şcoli din Europa, beneficiind de susţinerea financiară a Comisiei Europene prin programul Erasmus+. Programul a apărut din nevoia de a oferi şcolilor nişte instrumente concrete care să le ajute să prevină fenomenul abandonului şcolar şi să intervină eficient în astfel de cazuri. Parteneriatul îşi propune să îmbunătăţească performanţa şcolară a elevilor, oferindu-le abilităţi practice de comunicare, (în limba engleză), ştiinţe, artă şi artă culinară, să crească implicarea şi motivaţia elevilor de a frecventa şcoala prin implementarea unor instrumente eficiente de auto-conştientizare şi evaluare, să reducă gradul de absenteism cu cel puţin 5% între elevii din şcolile partenere şi să îmbunătăţească abilităţile profesorilor care lucrează cu elevi expuşi riscului de abandon şcolar, oferindu-le metodologii inovatoare menite să stimuleze motivarea şi implicarea elevilor. Următoarea activitate de învăţare transnaţională va avea loc în luna octombrie, în Franţa.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.