Subprefectul a condus şedinţa cu secretarii unităţilor administrativ-teritoriale

0
277

Ieri, la Palatul Administrativ din Baia Mare a avut loc o întâlnire cu secretarii unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ. Şedinţa a fost condusă de subprefectul judeţului Maramureş, Gavriş Ardelean.

Dr. Ilie Gherheş, preşedintele Comisiei de Heraldică a judeţului Maramureş, a arătat că la nivel de judeţ 15 localităţi nu au depus nici măcar o dată dosarul în vederea aprobării simbolului heraldic al unităţii administrativ-teritoriale. Acesta i-a îndemnat pe secretarii prezenţi să facă demersurile necesare, pentru că este obligatoriu ca fiecare unitate administrativ-teritorială să aibă o stemă, concepută după anumite reguli stabilite prin legislaţie şi aprobată de comisia judeţeană, de cea zonală de la Cluj-Napoca şi de cea naţională de la Bucureşti.
Ovidiu Morar, director executiv al Agenţiei Judeţene pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, le-a adresat celor prezenţi invitaţia de a se înrola în sistemul numit PatrimVen, administrat de ANAF. Acesta este o aplicaţie informatică ce oferă instituţiilor publice posibilitatea de a selecta corect şi rapid, pe baza introducerii unor date, persoanele eligibile pentru diverse tipuri de beneficii, cum ar fi alocaţiile de încălzire, ajutoarele sociale sau alocaţiile pentru susţinerea familiei.
Cpt. Marian Piţiş, de la Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă “Gheorghe Pop de Băseşti” Maramureş, a precizat că în primul trimestru al acestui an, doar patru unităţi şcolare au obţinut autorizaţie de securitate la incendiu, în prezent existând încă 36 care nu deţin acest document. Termenul legal pentru obţinerea autorizaţiei este 30 iunie. De asemenea, cpt. Marian Piţiş a prezentat măsurile privind securitatea la incendiu care trebuie luate în perioada Sărbătorilor Pascale. Astfel, în localităţile unde există serviciu voluntar pentru situaţii de urgenţă cu autospecială, se vor asigura măsuri PSI la bisericile şi mănăstirile cu afluenţă mare de persoane.
Rodica Pop, şefa Serviciului Juridic al Instituţiei Prefectului, a făcut câteva precizări privind anumite noutăţi legislative apărute în ultima perioadă.
Subprefectul Gavriş Ardelean le-a reamintit secretarilor că, până în data de 21 aprilie, Comisia de evaluare şi analizare a problemelor din agricultură, constituită recent la nivelul Instituţiei Prefectului, aşteaptă să i se transmită dinspre fiecare UAT problemele locale legate de domeniul agricol, inclusiv propuneri legislative. De asemenea, subprefectul le-a comunicat celor prezenţi că în cel mai scurt timp se doreşte implementarea unui program informatic, atât la nivelul judeţului cât şi al UAT-urilor, care să permită o gestiune în timp real a documentelor emise de acestea (primar şi consiliu local) şi care să permită o mai bună urmărire a lor. (v.b.)

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.