Deputat PMP Adrian Todoran: Lupt pentru scăderea tarifelor RCA

0
307

Impactul creşterii preţului RCA asupra celor 6 milioane de proprietari de autovehicule şi al industriei de transport riscă să afecteze întreaga societate românească. Fiind membru al Comisiei de Buget-Finanţe din Camera Deputaţilor şi cunoscând datele problemei, voi face tot posibilul astfel încât să pregătim o lege privind poliţele de asigurare RCA în folosul celor care deţin autovehicule pentru uz propriu şi familial, cât şi pentru cei care desfăşoară o activitate economică.

Firmele de transport au devenit, începând cu anul 2016, cel mai mare angajator privat din ţară, zeci de mii de români câştigându-şi traiul activând în acest sector economic. Cu toate acestea, în lipsa unor măsuri concrete şi rapide din partea Guvernului, problema tarifelor RCA poate duce la faliment o bună parte dintre transportatori.
Perioada de limitare a preţurilor pentru asigurările RCA expiră în 18 mai 2917, iar în cazul în care autorităţile nu vor prelungi termenul, din 19 mai vor exista tarife orientative pentru fiecare segment auto. Problema este că aceste tarife orientative nu sunt obligatorii, astfel că asiguratorii vor avea libertatea să stabilească liber preţurile pentru poliţele RCA, existând încă de pe acum semnale că majorările vor fi şi de 200%!
În luna noiembrie 2016, Guvernul a emis o Ordonanţă de Urgenţă (54/2016) prin care a impus stabilirea unor tarife maxime la poliţele de asigurare RCA, ca urmare a creşterii accelerate a preţurilor solicitate de companiile de asigurări. Conform OU 54, plafonarea tarifelor RCA este valabilă timp de 6 luni şi expiră în 18 mai. Din păcate, la aproape 6 luni de la această decizie, statul român se află exact în aceeaşi situaţie, fără soluţii, fără nicio strategie pe termen lung.
În momentul de faţă, patru comisii ale Camerei Deputaţilor, printre care şi Comisia de Buget-Finanţe, unde sunt şi eu membru, lucrează pentru a definitiva legea RCA, act normativ care ar urma să înlocuiască Ordonanţa de Urgenţă nr. 54/2016. Doar că şansele adoptării legii RCA în următoarele 10 zile sunt aproape nule, şi asta pentru că doar la Comisia de Buget Finanţe au fost depuse peste 300 de amendamente şi este foarte posibil să ajungem să dezbatem peste 700 de amendamente, în condiţiile în care dorim să avem o lege bună şi echilibrată, care să rezolve problemele pieţei, având ca termen de legiferare data de 18 mai 2017.
Riscurile sunt majore, iar după 18 mai, în condiţiile în care nu avem o lege care să intre în vigoare imediat, tarifele o vor lua razna, iar impactul creşterii preţului RCA asupra celor 6 milioane de proprietari de autovehicule şi industriei de transport va afecta întreaga economie românească.
Soluţia de avarie este în mâna guvernului Grindeanu, care poate să prelungească perioada de plafonare a tarifelor RCA cu încă 3 luni, dând timp Parlamentului să pregătească o lege care să fie în folosul proprietarilor de autovehicule şi al firmelor de transport.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.