Şosea alternativă în Borşa

0
398
Unul dintre podurile care fac legătura cu DN 18

Lucrările la un drum alternativ în Borşa sunt în toi. Cu acesta se doreşte decongestionarea traficului din centrul oraşului. Astfel, localnicii vor avea soluţia alternativă de a circula pe această şosea, în timp ce drumul principal, adică DN 18 să rămână pentru turişti şi cei care tranzitează zona.
În acest moment în Borşa este un singur drum pe care se poate ajunge dintr-un capăt în altul al oraşului, aşa că şoseaua alternativă va deconges­tiona traficul din localitate: „Din păcate, momentan, există un singur drum care traversează oraşul şi se creează ambuteiaje câteodată, mai ales că acum se lucrează intens şi la DN 18. Am început însă lucrările la o şosea de ocolire a zonei centrale. Se lucrează deja la podul ce va face legătura între DN 18 şi o stradă paralelă care porneşte din zona unităţii militare şi până aproape de cartierul Poiană. Deci se lucrează la podul mare peste râul Cisla, care are o deschidere de 24 de metri. În data de 15 august intenţionăm să-l redeschidem circulaţiei, în timp ce podeţul peste râul Pietroasa este finalizat. Odată făcute aceste poduri, traficul în centru se va decongestiona şi mulţi localnici vor folosi această rută alternativă, lăsând drumul naţional pentru cei care tranzitează oraşul şi pentru turişti”, ne-a explicat primarul oraşului, Ion Sorin Timiş.

Drumul va fi complet finalizat până anul viitor

Traseul drumului alternativ
Traseul drumului alternativ

Dacă lucrările se derulează conform graficului, atunci şoseaua va fi funcţională până anul viitor, iar localnicii o vor putea folosi ca alternativă la DN 18, lăsând drumul principal turiştilor şi celor care se află în tranzit prin oraş: „În acest moment există porţiuni asfaltate deja din drum, dar şi tronsoane neasfaltate încă. Sunt circa patru kilometri de drum paralel cu DN 18. Din aceştia, 1,2 km sunt asfaltaţi. Vom mai aşterne în această vară covor asfaltic pe încă 400 de metri, urmând ca anul viitor să realizăm diferenţa, astfel ca tot tronsonul să fie asfaltat şi banda alternativă să fie complet utilizabilă. Este însă o rută alternativă, nu o şosea de centură. Precizez asta ca să nu creadă lumea că, odată finalizată lucrarea, pe acolo vor circula tiruri. Nu! Este un drum alternativ pentru localnici. Borşa a fost construită în aşa fel în anii ’70, când s-a refăcut oraşul, încât oriunde mergi sau de oriunde te întorci, trebuie să ajungi în intersecţia centrală. Dacă tu aduci continuu în intersecţie 6.000 – 7.000 de maşini, plus cei care tranzitează localitatea, nu are cum să nu apară ambuteiajele”, a conchis edilul.

Borşenii aşteaptă finalizarea lucrărilor

Centrul oraşului Borşa, sufocat de trafic
Centrul oraşului Borşa, sufocat de trafic

Localnicii sunt nerăbdători să poată circula pe drumul alternativ, dar şi să scape de aglomeraţia din centru: „În prezent, în Borşa este foarte aglomerat centrul, mai ales acum în plin sezon de vară. Toţi borşenii se întorc acasă, în concediu, de la lucru din străinătate. Ei vin cu maşinile, aşa că oraşul este sufocat de trafic. O şosea alternativă este ca un balon de oxigen pentru noi”, a spus Natalia Maghiari. „Este bine că autorităţile locale s-au gândit la acest proiect care ar rezolva, măcar parţial, problema traficului din oraş. Pentru cei care doar trec pe aici nu este aşa de greu cu aglomeraţia, că odată ce au ieşit din oraş au scăpat, însă pentru noi cei care locuim aici şi ne lovim de problema aceasta zilnic, este greu. Aşa că drumul alternativ este binevenit în condiţiile date. Să-l şi vedem numai funcţional cât de repede”, ne-a explicat şi Daniel Burde.
Lucrările la drum sunt suportate, o parte, prin PNDL, din finanţarea obţinută anul trecut. Podurile, în schimb, se execută cu bani de la bugetul local. Investiţia totală cu această şosea alternativă va ajunge, la final, la circa 2 milioane de euro.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.