4.107 elevi maramureşeni sunt aşteptaţi, începând de astăzi, marţi, 7 mai, la evaluarea naţională prevăzută la finalul clasei a II-a. Potrivit calendarului de administrare, în prima zi se desfăşoară probele scrise la limba română şi limba maternă.
Testele de citire aferente acestor discipline vor fi susţinute mâine, miercuri, 8 mai. Testul la matematică este programat în data de 9 mai, în timp ce proba de limbă română (scris şi citit) pentru elevii din rândul minorităţilor naţionale se va desfăşura în data de 10 mai. Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar, la finalul clasei a IV-a, are următorul calendar: limba română – 14 mai, matematică – 15 mai şi limba maternă – 16 mai. Elevii claselor a VI-a vor susţine evaluarea competenţelor fundamentale acumulate în ciclul inferior al gimnaziului (V-VI) în zilele de 22 mai – limbă şi comunicare şi 23 mai – matematică şi ştiinţele naturii. “Pentru aceste evaluări, sunt aşteptaţi, în Maramureş, 4.107 elevi de clasa a II-a, dintre care 134 care studiază în limba maternă. La clasa a IV-a, sunt înscrişi 4.137 de elevi dintre care 187 care studiază în limba maternă, iar la clasa a VI-a – 3.106, dintre care 92 învaţă în limba maternă”, a informat prof. dr. Adriana Meşter, purtător de cuvânt al Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş. Sălile în care au loc evaluările sunt, de regulă, cele în care elevii îşi desfăşoară activitatea în mod obişnuit. Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcţie de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influenţa desfăşurarea probelor. Durata alocată rezolvării este de 30 de minute pentru fiecare test administrat elevilor de clasa a II-a, respectiv de 60 de minute pentru elevii claselor a IV-a şi a VI-a. Testele vor fi evaluate de către cadrele didactice din unităţile de învăţământ în care acestea se desfăşoară, în termen de cel mult şapte zile de la data susţinerii ultimului test.
Rezultatele individuale obţinute la aceste evaluări nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei. Rezultatele vor fi valorificate strict la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, acolo unde este cazul, respectiv informarea elevilor şi a părinţilor/reprezentanţilor legali asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.