În funcție de evoluția situației actuale, pe fondul pandemiei cauzate de noul coronavirus, ar putea fi necesară o nouă trecere la cursurile sau evaluarea online.
Așadar, în cazul unui asemenea scenariu, școlile din România vor avea nevoie de o infrastructură virtuală adaptată. În urma analizei situației platformelor educaționale din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, la nivelul fiecărui județ, Ministerul Educației și Cercetării a demarat o amplă acțiune de sprijinire a școlilor care nu dețin platforme educaționale, astfel încât, dacă va fi cazul, învățarea online să fie posibilă și în cadrul acestor unități de învățământ, în condiții optime. Astfel, a fost inițiată configurarea sistemelor educaționale gratuite de tip GSuite și Office 365 în 226 de școli din întreaga țară. Acțiunea este desfășurată cu sprijinul echipei de experți e-learning din cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți” – CRED și a voluntarilor coordonați de „Școala de Valori”, fiind posibilă cu suportul tehnic al echipei Eduapps.