Lansarea campaniei „Să Învingem Depresia”

0
22

Ce își propune această campanie? Creșterea nivelului de informare și înțelegere despre provocările și stigma prin care trec cei care suferă de tulburări de sănătate mintală. Iar statisticile arată așa: 1 din 4 persoane este afectată pe parcursul vieții de tulburări de sănătate mintală, depresia fiind principala cauză de dizabilitate la nivel mondial. În Europa sunt peste 40 de milioane de oameni diagnosticați cu depresie, adică de două ori populația României. 1 din 10 persoane a lipsit de la serviciu din cauza depresiei, pierzând în medie 36 de zile lucrătoare pe episod depresiv. Costurile economice ale depresiei s-au ridicat la 136,3 miliarde euro în Spațiul Economic European în 2007, adică echivalentul a aproximativ 265 euro pentru fiecare locuitor din prezent.
La prima conferință din cadrul campaniei a fost prezentă și Oana Pellea, actriță, care a declarat: „Știu cam toate etapele depresiei. Am trecut prin asta în momentul în care mama mea a plecat dintre noi. Țin minte că ceea ce m-a făcut să cer ajutorul a fost tot mama mea, care era în prag de plecare pe lumea cealaltă și mi-a zis să pun mâna pe telefon și să cer ajutor. Țin minte ce hău negru era. Ca imagine, închideam ochii și dacă mă gândeam la viitor, nu vedeam decât un ecran ne­gru. Nu mai voiam să ies din casă. Nu mai voiam să practic meseria. A fost un coșmar. Mi se pare extraordinară această inițiativă, această campanie. Am prieteni care trec prin depresie. Suntem, din păcate, din ce în ce mai mulți. Știu cât de greu este să îi conving pe cei care au depresie că oricine poate trece prin asta și că pasul cel mai important este să cerem ajutor. Există o teamă, o rușine de a mărturisi că trecem prin depresie”.
Campania este lansată de Janssen România alături de COPAC (Coaliția Organizațiilor Persoanelor cu Afecțiuni Cronice).

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.