Oficialii de la Protecţia Consumatorilor au transmis câteva sfaturi de care e bine să se ţină cont în perioada „Black Friday”. În primul rând, consumatorilor care apelează la achiziţiile online li s-a făcut recomandarea să apeleze doar la site-uri de încredere.
„Asigurați-vă că faceți cumpărături doar de pe site-uri de încredere și verificați autenticitatea reducerilor. Folosiți surse sigure și evitați ofertele prea bune pentru a fi adevărate. Protejați datele personale și financiare și citiți cu atenție termenii și condițiile. Cu atenție și discernământ, puteți profita de oferte reale și să faceți cumpărături online în siguranță în timpul Black Friday”, au accentuat cei de la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor.
Pe de altă parte, consumatorii sunt sfătuiţi să citească atent caracteristicile produselor şi să verifice dacă preţul fiecărui produs din coșul de cumpărături este același cu prețul redus indicat atunci când ați ales produsul. În acelaşi timp, se precizează şi care sunt obligaţiile comercianţilor. Astfel, trebuie precizate datele de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitățile de plată și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existenţa și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului.