În ultimii ani s-au făcut nenumărate erori în sistemul de sănătate. Au fost în jur de 30 de miniștri de la Revoluție încoace, scandalurile s-au ținut lanț, arătând cât de mare și de gravă e situația.
Toate acestea țin de management, de viziunea și priceperea managerului. Există reguli foarte clare pentru un manager! Și prima dintre ele este responsabilitatea. Față de pacient, față de personal, față de finanțator etc. Numirea politică însă, împiedică managerul să-și pună în practică proiectul de management, întrucât există o mulțime de temeri: teama de șeful de la partid, teama de personalul pe care nu îl cunoaște, teama de șefii din Guvern, de șefii de la județ, teama de a lua decizii îndrăznețe etc.
Nu oricine poate să fie manager de spital. Nu oricine este capabil să se ocupe de administrarea bine planificată și chibzuită a resurselor, de asigurarea corpului medical, de confortul și intimitatea pacienților. Lista este lungă și ea începe și se termină cu același cuvânt: responsabilitate! Perioada pe care o traversăm și bâlbele de tot felul arată cât de important este managerul și ce înseamnă management eficient și de calitate.
La început și la final de mandat, un manager trebuie să ofere două chestiuni: un proiect cu ce are de gând să facă și, la final, un raport cu ce a făcut. Să și le asume. Dacă a greșit și în urma greșelilor lui a avut cineva de suferit sau de pierdut, să răspundă.
Leacuri pentru îmbunătățire există. Se numesc reguli, răspundere, curaj, viziune, bune practici. Te lupți, crezi în proiectul tău și în echipa ta. Lecții de învățat!