Mediul de afaceri, în așteptarea crizei economice…

0
96

– 9 din 10 IMM-uri resimt creșterile costurilor produselor –

Întreprinzătorii români consideră că războiul de la granița de nord va aduce o nouă criză economică, motiv pentru care firmele zic „pas” investițiilor, așteaptă noi valuri de scumpiri și spun că au nevoie de sprijin de la Guvern, pentru a trece și de acest moment dificil.
Conform unui sondaj al Consiliului Național al IMM-urilor din România, 89,7% dintre cei chestionați au afirmat că resimt creșteri ale costurilor pentru produse și servicii, cauzate de conflictul din Ucraina, iar 77% au menționat că vor crește, într-o proporție sau alta, prețul produselor și serviciilor în perioada următoare.
Analiza scoate în evidență și faptul că 93,5% dintre respondenți consideră că în România va începe o criză economică. 60% intenționează să amâne investițiile, în timp ce numai 3,7% dintre întreprinzători au curaj să demareze investiții chiar și în acest context.
54% dintre antreprenori susțin că vor înregistra scăderi ale cifrei de afaceri, în timp ce 46% vor menține o cifră de afaceri similară sau că o vor crește într-o anumită proporție.

Companiile se pregătesc de austeritate

A doua jumătate a anului 2022 vine cu un val de restructurări și transformări sistemice în rândul companiilor din România, apreciază specialiștii unei companii în domeniul consultanței în resurse umane.
Adaptarea ar putea însemna, într-o primă fază, înghețarea investițiilor și a costurilor.
A doua parte a anului 2022 îi va obliga pe liderii companiilor să adopte un plan de austeritate, în contextul creșterii accelerate a prețurilor la energie sau la carburanți, dar și pe fondul conflictului actual din Ucraina. Astfel, în unele industrii ar putea să se renunțe la bugetele de marketing sau la acordarea anumitor bonusuri angajaților și vor exista cazuri unde se va recurge chiar și la restructurări.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.