Mare parte din microbuzele școlare pe care le vedem în trafic nu au licență, atrage atenția conducerea Inspectoratului Școlar Județean Maramureș. Primăriile unde demersurile în acest sens nu au fost făcute trebuie accelerate, deoarece școala a început. În același timp, autovehiculele nu au ce căuta pe drum fără asigurările obligatorii.
”Fiecare autoritate locală trebuie să licențieze aceste microbuze. Și pe cele noi, dar și pe cele vechi. Încă sunt foarte multe microbuze care funcționează fără licență. Se motivează de UAT-uri și de școli că nu au acel șef de transport și nu au de unde să-l angajeze. Poate să se facă un contract de câteva ore cu un șofer de la o firmă care are deja un astfel de serviciu și pe care îl poate oferi și altora prin prestări servicii. Să sperăm că nu vor ieși în trafic microbuze școlare fără inspecția tehnică, fără asigurări, fără cauciucuri corespunzătoare. Sper ca toată lumea să fie responsabilă și să se asigure de acest lucru. Ar fi bine să existe și asigurare pentru copii, pentru pasageri. Noi am făcut recomandarea aceasta, sper să se facă”, a declarat Mihai Pop, inspector școlar general al Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureș.
Pentru microbuzele electrice autoritățile publice locale trebuie să bage adânc mâna în buzunar, deoarece costurile cu asigurarea se ridică în jurul sumei de 17.000 lei pentru un microbuz. În cazul acestor vehicule, fiind noi, este obligatorie asigurarea casco. Trebuie menționat că, în perioada următoare, vor fi controale ale polițiștilor în trafic și vor fi verificate microbuzele școlare, iar amenzile sunt usturătoare, dacă acestea nu dispun de toate documentele și verificările necesare. Înainte de începerea școlii, potrivit datelor oferite de ISJ Maramureș, 18 unități de învățământ mai trebuiau să obțină licența pentru microbuzele școlare. În unele UAT-uri erau cu licență doar o parte din microbuzele destinate transportului elevilor, în timp ce în alte situații niciun microbuz nu avea această licență.