Legea pentru casele de marcat a fost aprobată de Parlamentul României şi va fi aplicată tuturor firmelor din ţară (OUG nr. 91/2014). Primul termen pentru care trebuie să fiţi pregătiţi este 1 octombrie 2016, urmat de 1 ianuarie 2017.
Ce se schimbă în ceea ce priveşte casele de marcat, în noua lege?
În primul rînd, trebuie să fiţi pregătiţi să aveţi case de marcat fiscale cu jurnal electronic. Conform noului calendar publicat recent, ele vor deveni obligatorii pentru toţi operatorii economici, mai întîi pentru marii contribuabili – 1 octombrie 2016 şi, ulterior, pentru contribuabilii mijlocii – 1 ianuarie 2017 şi firmele mici – 1 mai 2017. Va fi cu desăvîrşire interzis să mai utilizaţi case de marcat cu rolă de hîrtie.
Nu uitaţi să adăugaţi pe lista dvs. de „lucruri de făcut” pentru începutul lui 2016 şi achiziţia de cîntare electronice omologate. Controalele ANAF vor verifica şi acest aspect, în funcţie de specificul fiecarei activităţi, fiind obligatoriu să deţineţi cîntar electronic cu funcţie de numărare sau un simplu cîntar electronic de verificare.
Şi PFA sau alte tipuri de activităţi, care presupun case de marcat portabile, sînt afectate de noua lege şi trebuie să se pregătească în consecinţă. Amenzile instituite ajung pînă la 9.000 de lei.
Legea a fost amanata de mail multe ori dar pana la urma va intra in vigoare. Efectele combaterii evaziunii fiscale s-au vazut la inceputul anului 2015 prin colectarea mai buna a taxelor si impozitelor datorita controalelor ANAF.