Seminar interactiv pe tema integrării elevilor cu cerințe educaționale speciale

0
122

Zeci de profesori de la licee din țară, psihologi, operatori economici, părinți și elevi au participat săptămâna trecută la un seminar interactiv pe tema integrării elevilor cu cerințe educaționale speciale (CES) în învățământul de masă, găzduit de Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Baia Mare. Evenimentul a fost primul de pe agenda unui proiect național finanțat de Uniunea Europeană prin programul Erasmus+.

• Sute de copii și tineri cu CES din Maramureș urmează curriculumul școlii de masă

În debutul întâlnirii, prof. Mariana Pop, directorul Liceului Teoretic „Emil Racoviță” Baia Mare, a adresat invitaților cuvântul de bun venit continuând cu prezentarea școlii și vizitarea spațiilor școlare. Ulterior, în cadrul seminarului, au fost prezentate experiențele fiecărei unități de învățământ partenere în integrarea elevilor cu cerințe educaționale speciale în învățământul de masă. Au luat, astfel, cuvântul: prof. Mariana Pop – directorul Liceului Teoretic „Emil Racoviță” Baia Mare, prof. dr. ing. Mariana Silvia Țuca – Colegiul Tehnic „Mihai Băcescu” Fălticeni, prof. Monica Prelipcianu – Colegiul Tehnic „Maria Baiulescu” Brașov, prof. Zina Virdaru – Liceul Tehnologic „Valerius Braniște” Lugoj, prof. dr. ing. Iuliana Stamate – Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” București și prof. Florentina Cioltean – Liceul Tehnologic „Francisc Neuman” Arad. Invitată să prezinte situația din perspectiva instituției pe care o conduce, prof. dr. Delia-Mariana Ardelean, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Maramureș, a arătat celor de față evoluția copiilor și tinerilor cu CES din județul nostru cu certificate de orientare școlară și profesională integrați în învățământul de masă și care urmează curriculumul școlii de masă. Astfel, de la 267 de copii înregistrați în anul școlar 2016-2017, 135 în 2017-2018 și 366 în 2018-2019 s-a ajuns ca, în acest an școlar, să fie integrați 481 de astfel de copii și tineri.

• Exemple de bună practică la Liceul Teoretic „Emil Racoviță” din Baia Mare

Mulțumind pentru exemplele de bună practică oferite de profesorii-musafiri județului nostru, prof. dr. Delia-Mariana Ardelean a subliniat faptul că „la Liceul Teoretic «Emil Racoviță» din Baia Mare găsim exemple de bună practică în managementul educațional, în gestionarea eficientă a claselor de elevi de către profesori și diriginți și, mai mult decât atât, în adaptarea tehnicilor și mijloacelor de predare didactică în așa fel încât învățământul să fie unul atractiv și de calitate, iar elevilor să le placă și mai mult”. La finalul seminarului, profesorii au luat parte la o sesiune de dezbatere concluzionându-se ideea că exemplele de bună practică prezentate, în ceea ce privește integrarea elevilor cu CES în învățământul de masă, să fie generalizate la nivelul întregii rețele parteneriale. În cadrul proiectului, denumit „Support to European Quality Assurance in Vocational Education and Training (EQAVET) National reference points” (EQAVET-NRP-RO 2019), finanțat prin programul Erasmus+, Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Baia Mare este partener. Potrivit planului de activități, fiecare unitate de învățământ parteneră va organiza câte o activitate de învățare colegială până în ianuarie 2021.

NICIUN COMENTARIU

LĂSAŢI UN MESAJ

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.